Що таке HR-бренд компанії, і як він допомагає зберігати працівників навіть попри війну та кризу?
Пояснює Юлія Індик — експертка зі стратегічного маркетингу з 17-річним досвідом, співзасновниця маркетингової компанії Krasivo Group.
Таку кількість викликів та змін агрокомпанії України ще не переживали.
Агрохолдинги перейшли у режим тотальної економії. Суттєво зросли витрати на виробництво та логістику — у 2022 році на неї йшло 50% від виторгу. При цьому ціни на продукцію зберігаються відносно низькими. Тому гранти від іноземних інвесторів йдуть в основному на ключові потреби: добриво, насіння та логістику.
Компанії скорочують кількість працівників, часто затримують заробітну плату. А працівники агросектору водночас проводять другу посівну в умовах війни та кризи. Це робота в безперервній психологічній напрузі, часто навіть із загрозою для власного життя.
Люди — це завжди найцінніший ресурс будь-якої компанії. Звісно, можна закупити велику кількість насіння та добрив, але без кваліфікованих працівників ці ресурси пропадуть.
Аграрний сектор України тримається на ручній праці — саме на плечах аграріїв лежить місія підтримки України та світу. Україна завжди була сильною експортною країною, і цю планку потрібно тримати навіть попри війну.
Тож основні причини, чому агросектору зараз не вистачає працівників:
HR-бренд — це імідж компанії на ринку як працедавця. І лише від компанії залежить, яким цей імідж буде: позитивним чи негативним.
Коли компанії працюють у спокійному режимі та стабільно виплачують заробітну плату — про HR-бренд зазвичай ніхто не думає. У такий період керівництво може закривати очі на неефективний менеджмент, відсутність корпоративної культури чи здорової атмосфери в командах. Адже гроші платяться — і це головне.
Але коли відбувається криза, яка негативно впливає на фінансові показники компанії — на перший план виходить нематеріальна мотивація працівників.
А саме: довіра до керівництва, бажання підтримати свою компанію, готовність працювати за іноді примарне, але спільне з компанією майбутнє.
Найпростіший приклад: коли розпочалося повномасштабне вторгнення в Україну, деякі компанії одразу сповістили працівників, що виплатять менші зарплати або заберуть бонуси. Як результат, в одних компаніях через такі заяви були масові звільнення, а в інших — люди згуртувалися та погодилися перетерпіти кризу разом із компанією.
Побудова HR-бренду дозволяє встановлювати нижчу зарплату на ринку, оскільки робітники хочуть бути причетними саме до сильного бренду компанії — 75% кандидатів звертають увагу на бренд роботодавця, перед тим як надіслати резюме. В перспективі це зменшує кількість звільнень та скорочень, оскільки працівників на роботі тримають не лише гроші, а й певна місія.
Перше, і основне — зрозуміти, що для компанії це необхідно. І не лише у кризовий час, а завжди. HR-бренд допомагає приваблювати цінних спеціалістів, не витрачаючи додаткових коштів на рекламу.
Зараз саме час, коли компаніям важливо збудувати власний внутрішній HR-бренд, який об'єднає сотні (або й тисячі) працівників та допоможе змістити фокус із зарплатної кризи.
Компанії, які зараз про це подбають, швидше за інших отримають внутрішню стабільність та можливість ефективніше розвиватись та масштабуватись. Наприклад, IT-компанії зараз успішно використовують переваги HR-бренду, що дає їм величезну можливість розвиватися за рахунок працівників.
Аграрні компанії України можуть стати наступними, і хто так зробить — це буде величезним проривом. Компанія Krasivo Group вже готова з цим допомагати. Якщо вашій компанії потрібно розробити ефективний HR-бренд — залишайте заявку на сайті.
Юлія Індик, співзасновниця маркетингової компанії Krasivo Group
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.