Секретний інгредієнт куті від пасічників із Дніпропетровщини

24 грудня 2022, 18:00 2186

Жодна кутя на різдвяному столі не обходиться без меду. Цей смаколик — один із основних інгредієнтів куті, який символізує солодке життя. Розуміючи попит на нього, виробники пропонують до свят широкий асортимент меду та крем-меду з різними смаками.

Приміром, пасіка братів Дубнянських із Дніпропетровщини складає медові бокси на будь-яку кількість банок. В асортименті крем-меди (кориця-апельсин, кокос-мигдаль, фундук у шоколаді, смородина, малина, банан, імбир-лимон, лайм-м’ята) та мед із горіхами й сухофруктами.

Ілона Дубнянська, власниця бренду Nut.honey.ua (пасіка братів Дубнянських )
У нас на Покровщині дуже розвинена медова справа. Мед вдома є практично в кожного, але щоб доповнити його іншими інгредієнтами, потрібен час і бажання. Тому таких, як ми, небагато. Крім меду, ми ще виготовляємо шоколад та настоянки, сушимо чаї. Все це можна придбати до різдвяно-новорічних свят собі або ж в якості подарунку рідним.

Історія бренду розпочалася в розпал коронавірусу. Саме тоді Ілона Дубнянська, яка 15 років пропрацювала майстром манікюру, вирішила переключитися на якусь іншу сферу. Шукати довго не довелося, адже у дворі стояла своя пасіка.

«Мій чоловік та його брат придбали 60 вуликів і склали одну велику пасіку. Вони качали мед, а я почала його переробляти. На перші виручені кошти з продажу меду купила кремовалку й почала виготовляти крем-мед», — розповідає Ілона Дубнянська. 

Для виробництва крем-меду вона спочатку декристалізує мед, нагріває його до певної температури і потім переливає в кремовалку. Якщо в якості додаткових інгредієнтів буде рідка суміш, приміром, соковитий апельсин, тоді крем-мед збивається сильніше.

Горіхи для меду теж не стали проблемою — волоський росте у дворі, а інші види Дубнянські замовляють у постачальників через інтернет.

«Наші вулики стоять біля лісу, тому ми качаємо мед з акації, потім йде травневий з різних квітів і соняшниковий. До війни вивозили пасіку на поля, але оскільки ми знаходимося за 30 км від лінії фронту, біля Гуляйполя, то нікуди вулики не переміщували. Але нам пощастило, оскільки мої батьки якраз цього сезону посіяли собі соняшник, а наші вулики недалеко від їхнього поля стояли», — каже підприємиця.

За сезон сім’я Дубнянських качає близько 3,5 т меду. Всю продукцію реалізують через Instagram. У цій мережі головне, вважає Ілона, заробити довіру.

«В Instagram у нас посипалися замовлення після реклами відомих блогерів. Зараз дуже багато меду продається на просторах цієї соцмережі, тому для нас головне — завоювати довіру. Саме тому ми показуємо в сторіс весь процес виробництва, себе в ньому, а не просто продукт. Завжди зберігаємо всі відгуки, щоб новенькі змогли переконатися в якості нашого меду», — ділиться досвідом пасічниця.

Зараз бренд Nut.honey.ua, окрім того, що передає свої меди захисникам України, готує чи не щодня на передову їжу. Зізнаються, що були моменти, коли не знали, чи будуть жити, тому зі свого боку вважають обов’язком підтримувати ЗСУ.


Продукція з пасіки братів Дубнянських входить до «Неймовірної крафтової торбини», яка була створена онлайн-виданням AgroPortal.ua за підтримки Посольства Королівства Нідерландів в Україні. У торбині зібрано крафтові продукти від 16 українських виробників. Серед них кооперативи, фермери та жителі неймовірних українських сіл.


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua