Все українське
Спочатку полотно для виробництва бізнесмени шукали за кордоном: в Індії, Італії, Бельгії, Австралії.
«На наші запити відповіла тільки Індія. Але їхні зразки, на жаль, були не кращої якості, нічим не відрізнялися від бюджетних українських варіантів», — згадує Олег Михайлов.
У січні 2014 року валютний курс різко підскочив: вартість одного долара виросла з 7,99 грн до 10,95 грн. Через це хлопці відкинули ідею про міжнародне виробництво і стали шукати постачальника серед українських підприємств.
Пробні 6 тис. м вовняного полотна на 10 тис. грн друзі купили в Чернігові. Шість дизайнів пледів розробив Яковенко, розкроєм і пошиттям займалися місцеві ательє. Таким чином Михайлов і Яковенко створили продукт повністю українського походження.
«Ми навіть на ярличках написали не «Made in», а «Product of Ukraine». Це принципово, бо і розробка дизайну, пошиття, матеріали, упаковки — все українське», — підкреслює Михайлов.
В старт проекту партнери вклалися в рівних частках — по 16 тис. грн. Гроші пішли на перші зразки, логістику, обладнання.
Клуб любителів пледів
1 липня 2014 року молоді підприємці продали за 600 грн свій перший плед на фестивалі «Свято першої полуниці» в Феофанії. Середня ціна на пледи в магазинах тоді була в три рази нижче.
Перший успіх підбадьорив бізнесменів, і вони самостійно розробили власний інтернет-магазин. Перші доставки хлопці здійснювали самі, видаючи себе за кур'єрів. А склад товарів був поки що в квартирі Олега.
Просування нового бренду забезпечили картки «любителів пледа» з 10% знижкою і сарафанне радіо. За літо друзі продали всю першу колекцію.
Виручені гроші вклали у виробництво наступної. Для неї Яковенко розробив 10 нових дизайнів.
Незабаром було отримано і перше корпоративне замовлення — 120 пледів для співробітників компанії JTI (виробник тютюнових виробів) в Україні.
Експеримент, колаборація і маркетплейс
Підприємці поділили між собою обов'язки. Яковенко взяв на себе маркетинг та дизайн, а банкір за освітою Михайлов — фінанси і організацію бізнес-процесів.
Через рік підприємці відкрили власний офлайновий магазин і орендували приміщення під склад і пошивний цех. Просування здійснювали через дизайнерські маркетплейси.
«Спочатку підключили німецький сервіс MONOQI. Звичайно, були Etsy і Amazon… У нас багато корпоративних замовлень», — каже Яковенко.
Підприємці постійно експериментують з асортиментом, упаковкою і дизайном. На їхньому рахунку кілька оригінальних колаборацій зі світовими дизайнерами.
Спільно з Ліліт Саркісян вони створили колекцію плетених пледів з гранатами. З американським ілюстратором Brendan Monroe — пледи з 3D-ефектом. Woolkrafts співпрацюють з брендом Woofit — шиють з пледів дизайнерський одяг для собак.
«Картинка на моніторі — це одне. Треба враховувати, як плед впишеться в обстановку тієї чи іншої квартири», — пояснює Ярослав Яковенко.
Зараз компанія працює з трьома виробниками сировини в Чернігівській, Черкаській та Хмельницькій областях.
Не в мережах
Сьогодні пледи Woolkrafts продаються в 30 магазинах по Києву, а в Україні — в 50 торгових точках. Серед них: his.ua, Всі.свої, uamade, balcony, teamo, rechi.ua, old store, Еxterium, Штуки.
Оборот компанії становить не менше 150 тис. грн на місяць. За минулий рік Woolkrafts продали до 9 тис. пледів.
AgroPortal.ua за матеріалами Кfund-media.com