Червоне, біле, помаранчеве: як на Київщині розвивають виноробство

29 вересня 2024, 06:19 210

Через війну сімейна виноробня Cassia wine на Київщині скоротила обсяги виробництва. Продажі впали, потреби людей опустились на базовий рівень, де немає бажання випити вина, а є бажання вижити. Але з часом інтерес до вина все ж повертається, зацікавленість українським та локальним стає сильнішою.

Поки що Cassia wine не збільшують своє виробництво, адже запасів вистачає, але якщо тенденція продовжиться, то будуть реагувати на зміни.

Про це AgroPortal.ua розповів засновник сімейної виноробні Cassia wine Микола Касьяненко.

Внаслідок повномасштабного вторгнення будинок, де розташована виноробня, зазнав значних руйнувань.

«Частина села була окупована, через що відбувалися постійні мінометні обстріли та було два влучання по нам. Після першого у будинку був пробитий дах, вибита частина вікон, одна кімната так і залишилась нежилою після цього. Майже вся сім’я була вдома у цей момент. На щастя, ніхто не постраждав. Потім почалися обстріли з градів, через які у селі зникла електроенергія. Було вирішено всім поїхати на захід до друзів», — розповідає Микола Касьяненко. 

Друге влучання відбулося вже в той час, коли родини не було вдома. Тоді дісталося іншій частині будинку. Проте жодна пляшка вина не постраждала. 

Виноробство — як хобі

Для родини Касьяненків виноробство — як хобі, яким вони займаються у вільний від основної роботи час. Починали з мінімальних вкладень, з часом докуповували або оновлювали обладнання.


«Виготовляти вино ми почали ще у 2014 році. Тоді експериментували з виноградом, який зростав у нас на ділянці. Протягом двох років невдалих спроб з’явилось розуміння процесів виробництва, тому в 2016 році вже виготовили вино, яке пили самі та пригощали друзів і знайомих. У той час почали співпрацю з виноградарем з Одеської області, з яким працюємо до сьогодні», — згадує Микола Касьяненко. 

Вже 2018 року виноробня вперше взяла участь у фестивалі Kyiv food and wine, який підтвердив, що вироблене Касьяненками вино подобається людям. Потім було ще багато фестивалей, де вони брали участь. Почали щоліта проводити локальні дегустації для груп, змінили назву, логотип та етикетку.

На сьогоднішній день сімейна виноробня виготовляє вино з різних сортів винограду: Піно Нуар, Одеський чорний, Мерло, Каберне Совіньон, Сапераві, Шардоне, Рислінг, Ркацителі та Трамінер. В асортименті є вина з усіх сортів, з якими працюють підприємці, частина них витримується у дубових бочках від одного року до трьох. Вартість залежить від того, яке це вино і яка в нього витримка. Ціни починаються з 300 грн і сягають 600 грн за пляшку помаранчевого вина з витримкою три роки. 

Основним каналом продажів є соціальні мережі. Винороби відмічають, що у них вже є постійні клієнти, які роблять замовлення самі та розповідають про них знайомим. І, звичайно, фестивалі, у яких виробники беруть участь.

«Наша філософія — це натуральне вино з мінімальним втручанням людини у процеси, тому бродіння у нас відбувається тільки на диких дріжджах, без додавання культивованих. У нас немає додаткової сірки або будь-яких інших консервантів, і також ми застосовуємо мінімальну фільтрацію з використанням целюлози, щоб зберегти у вині якомога більше аромату та смаку», — розповідає Микола Касьяненко.

Він додає, що погодні умови відіграють одну з найважливіших ролей. Погода, яка була протягом року, відчувається у кожному вінтажі, адже робить його несхожим на інший. 

Винороби виробляють приблизно 3500 пляшок на рік. Окрім червоних та білих, є рожеве та помаранчеве вино, які неодноразово вигравали конкурси. 

Раніше на виноробні Cassia було людно і гамірно, проводились екскурсії та дегустації, але з початком війни їх призупинили задля безпеки відвідувачів. Щойно стане безпечно, з радістю продовжать такі заходи.

За словами Миколи Касьяненка, кожне вино знаходить свого покупця, адже смаки у людей різні. Одним подобається насичене червоне та повнотіле, іншим — легке біле з високою кислотністю. Культура споживання вина в Україні змінюється кожного року на краще у тому сенсі, що кінцевий споживач більше цікавиться локальним продуктом. І це відбувається не без участі людей, які просувають бренд «Українське вино» на міжнародних конкурсах та виставках, тим самим формуючи і попит всередині країни. З’являються нові виноробні, що говорить про наявність попиту.

Київщина — перспективна для виноробства

За словами Миколи Касьяненка, Київщина має великі перспективи у виноробстві. Вже існує не одна виноробня в області, яка працює не перший рік і має свої виноградники.

«Ми регулярно чуємо, що погодні умови дозволяють виростити виноград із потрібним цукром для подальшої переробки, і також ми бачимо, як зростає кількість нових виноробень. Звісно, взимку потрібно докладати більше зусиль для підтримки виноградника, наприклад, вкривати його від холоду. Але останніми роками зими стають теплішими», — продовжує він.

Засновник виноробні зазначає, що вони вже хотіли закласти маленький виноградник на власній території та будувати дегустаційний зал, але війна внесла свої корективи, тому це лишається планом на майбутнє.

Важливим завданням Микола Касьяненко вважає популяризацію вживання саме українського вина всередині України, як це працює в інших країнах із довгою історією виноробства, особливо в країнах старого світу. Італійці п’ють італійське вино, іспанці — іспанське, французи — французьке тощо. В Україні маленькими кроками день за днем кожен, хто причетний до вина, створює нову, сучасну історію вітчизняного виноробства.


Тетяна Ярмоленко, AgroPortal.ua