Диплом у кишені: на одне робоче місце претендує 4 студенти

18 лютого 2022, 06:00 2702

Отримавши диплом, випускники українських закладів освіти стикаються з проблемою працевлаштування. Сьогодні на одне робоче місце претендує одразу 4 студенти.

Такі дані наводить експертно-аналітичний центр кадрового порталу grc.ua.

Що робити молоді, аби після отримання диплому працевлаштуватися та не поповнити ряди безробітних? Про це AgroPortal.ua розповідають керівники аграрних закладів освіти.

Останніми роками студентство дуже змінилося

propData.content.image
Олег Скидан, ректор Поліського національного університету

«Молодь сьогодні більш прагматична і орієнтована на успіх, прагне швидко досягати результатів. Проте перед молодими фахівцями сьогодні стоїть багато викликів. Насамперед, це відсутність достатнього досвіду роботи для конкуренції на ринку праці. Тому в нашому університеті ми активно розвиваємо співпрацю з бізнесом, створюючи спільні навчально-практичні центри, реалізуємо програми дуальної освіти»

У Таврійському державному агротехнічному університеті (ТДАТУ) дуальна освіта була запроваджена ще у 2017 році, й щорічно за цією формою навчається близько 300 студентів.

propData.content.image
Олександр Ломейко, проректор з науково-педагогічної роботи ТДАТУ

«Останніми роками у студентів закладів вищої освіти дещо знизилася мотивація до навчання. Це пов’язано з різними факторами, одним із яких є невідповідність заробітної плати фахівців із вищою освітою фінансовим потребам молоді. А враховуючи суттєве зменшення кількості бюджетних місць та зниження до 40% стипендіатів, студенти старших курсів намагаються поєднувати навчання з роботою»

За його словами, заклади вищої освіти наразі активно впроваджують дуальну форму навчання, яка дозволяє не тільки підвищити рівень практичної підготовки студентів, а й покращити їхнє фінансове становище та сприяє адаптації випускників при працевлаштуванні.

Ректор Сумського національного аграрного університету (СНАУ) Володимир Ладика розповідає, що студенти його закладу вже з третього курсу починають шукати роботу за фахом.

propData.content.image
Володимир Ладика, ректор СНАУ

«Сьогодні студент зовсім інший. Підвищилася свідомість вибору професії, зросла вимогливість і зацікавленість у конкретних знаннях. Нині студент аграрного ЗВО обирає місце практики в Україні. Кратно зменшилась мотивація поїздки за кордон. Пішовши на практику, студент уже може планувати свою кар’єру. Через 2-3 роки після закінчення він виходить на рівень менеджера»

Професійні навички нового покоління

Епоха діджиталізації та швидких технологічних змін вимагає від молодих фахівців вміння ефективно працювати в різних ситуаціях.

propData.content.image
Григорій Калетнік, президент Вінницького національного аграрного університету України

«Адаптивність — одна з головних навичок сучасного випускника, який має вміти використовувати нові технології, демонструвати стійкість перед труднощами, знаходити нові рішення, зберігати самоконтроль, передбачати зміни та завчасно до них готуватися, швидко переключатися між завданнями, експериментувати, виконувати нові та складні завдання. Роботодавець хоче бачити мультифахівця із економічними, юридичними, ІТ та організаційними знаннями, який при цьому володіє вузькими професійними навичками»

Ректор Національного університету біоресурсів та природокористування України (НУБіП України) Станіслав Ніколаєнко вважає, що не відставати від шаленого інформаційного темпу допоможе тільки самоосвіта, звичка до аналізу, критичного мислення, проведення досліджень у стінах університету. 

propData.content.image
Станіслав Ніколаєнко, ректор НУБіП України

«Вимоги, що стоять перед фахівцями майбутнього, сформовані на Всесвітньому економічному форумі в Давосі. Серед них — критичне аналітичне мислення та інноваційність, лідерство та соціальний вплив, креативність, створення технологій та програмування, витривалість і стресостійкість тощо»

Компанії-роботодавці віддають перевагу спеціалістам, які мають хоча б мінімальний досвід роботи. Тому заклади освіти намагаються надати своїм студентам якомога більше практичних навичок.

propData.content.image
Анатолій Литвиненко, директор ВСП «Глухівський агротехнічний фаховий коледж Сумського НАУ

«Матеріальна база для проходження практики нашого коледж є потужна, тому студенти можуть уже з практичного погляду оцінювати проблеми, які існують у різних регіонах України. Натомість студентам потрібно на першу призму свого розвитку ставити навчання, адже без освіти можна залишитися поза берегом своєї професії. А бути в стороні від агровикликів, не долучатися до їх вирішення — це все одно, що чекати склавши руки кращого майбутнього»

Студентам варто пам’ятати, що навіть у найскладніші часи на ринку праці роботодавці цінують вмотивованих працівників, які готові навчатися та розвиватися, бути ефективними та досягати високих результатів роботи.


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua