За даними Держстату, за 10 місяців 2016 року агровиробництво зросло на 2,9% порівняно з аналогічним періодом минулого року), а сумарно підприємства АПК згенерували близько 12% ВВП. Чи збережеться позитивна динаміка, залежить не тільки від потужностей вітчизняних виробників, але і від того, як саме структурований попит на продукти харчування в світі, вважає директор PR-агентства PLEON Talan Ірина Свірі.
При цьому експерт виділила глобальні тренди, які спостерігаються на ринку в сфері продуктів харчування, і від яких не повинна відставати наша країна.
1. Екологічність виходить на перший план
67% експертів з харчування впевнені, що в 2017 році споживачі будуть частіше шукати маркування «продукти місцевого виробництва», а ще 56% припускають, що значущим також буде лейбл «органічні продукти».
2. Рослинні білки будуть максимально затребувані
Популярність рослинних білків продовжує зростати, поряд з таким же збільшенням числа несуворих вегетаріанців і веганів. ООН назвала 2016-й Роком зернобобових (Year of the Pulse), і 60% експертів з харчування згодні з тим, що попит на бобові, такі як сочевиця, горох, сухі боби продовжить рости в 2017 р.
3. Мікробіома – слово, яке доведеться вивчити всім
Мікробіома – новий термін, введений вченими для позначення мікрофлори кишечника, стає дуже популярним у споживачів. Зв'язок кишечник-мозок (біохімічні сигнали, що виникають між харчовим трактом і центральною нервовою системою) – це та сфера досліджень, яка особливо цікавить міжнародне експертне співтовариство.
4. Попит на швидке, але здорове
Експерти з питань харчування по всьому світу пророкують споживчий попит на зручні обіди, доставки, набори для приготування. При цьому така економія часу не повинна негативно впливати на поживність і екологічність упакованих інгредієнтів. 65% експертів впевнені, що буде впевнено рости попит на доставку збалансованих наборів їжі.
5. Контролюйте споживання інформації...
Facebook і Twitter залишаються головними джерелами інформації про їжу, але експерти з харчування прогнозують зростаючу популярність Instagram та спеціальних додатків (66% і 68% відповідно) в 2017 році. Фахівці з харчування вітають ентузіазм користувачів прагнення більше знати про свою їжі і її складі, але при цьому критично налаштовані щодо лідерів думок, які все частіше не є визнаними експертами.
AgroPortal.ua за матеріалами «НВ Бізнес»