Популярність веганства — шанс для українських виробників

24 вересня 2021, 10:11 1188

Захоплення українців веганським способом життя відкриває перед вітчизняними підприємствами нові ринки.

Таку думку висловив власник групи компаній «Терра Фуд» Станіслав Войтович.

«Веганство стає мейнстрімом, який дедалі більше асоціюється зі стійким розвитком. І тільки деякі бачать у веганстві переваги для здоров'я або відмовляються від м'яса через співчуття до тварин… Крім того, безліч людей по всьому світу симпатизують веганам, не будучи ними, і частково заміщають елементи свого харчування рослинними аналогами», — зазначив він.

Войтович підкреслив, що веганство активно поширюється в платоспроможній Північній Америці (США і Канада), Австралії, Європі (Переважно Німеччині, Франції, Великій Британії, Італії тощо), а також в країнах Далекого (Індія) та Близького Сходу. Українці також долучаються до цього тренду.

«Є кілька причин, чому люди «голосують» гривнею за веганську продукцію. Одних турбують умови життя і, якщо взяти ширше, права тварин. Інші віддають перевагу стійкому (sustainable) споживанню. На їхню думку, якщо хочеш зробити свій внесок у боротьбу з глобальним потеплінням, відмовся від споживання продуктів тваринного походження. Інших турбує інтенсивне споживання тваринництвом ресурсів планети.

І для безлічі споживачів — насамперед американців і європейців — продукти тваринного походження все більше й більше асоціюються з неправильним харчуванням і, зокрема, ожирінням. Кількість обтяжених хронічними захворюваннями людей зростає, і нежирні веганські продукти поспішають на допомогу: завдяки їм можна знизити ризик ожиріння, серцевих захворювань (інсульту) і навіть раку», — додав експерт.

На його думку, сукупність цих причин — потужний імпульс для стійкого зростання глобального ринку веганських продуктів. Якщо в 2019 р. вони принесли $14,8 млрд прибутку, то в 2020 р. —$15,12 млрд. Зростання галузі могло би бути й більш істотним, якби не COVID-19 і обмеження. Проте, як прогнозують міжнародні експерти, зростання сегменту буде феноменальним: до 2023 р.  ринок злетить до $20 млрд (середньорічне зростання 9,79%), а до 2026 р. — до $31,4 млрд.

Український ринок веганських продуктів поки відстає, але нарощує оберти. З дослідження КМІС в 2017 р. стало відомо, що вегетаріанцями в Україні себе вважають 10% населення. За іншими даними, понад 2 млн жителів нашої країни уникають вживання м'яса, а 1,1% населення дотримуються веганского способу життя.

«Отже, є всі підстави думати, що український ринок веганських продуктів буде зростати й розвиватися.

Для українських виробників тут головне — не втратити тих клієнтів, які вже відмовилися від продуктів тваринного походження і перебувають у пошуку доступних за ціною веганських продуктів. При цьому питання ціни дуже важливе: імпортні рослинні продукти дуже недешеві, тому їхні українські аналоги повинні бути конкурентоспроможними. Однак відразу скажу, що вони ніколи не будуть коштувати нижче або врівень зі «звичайними» м'ясом, молоком або яйцями. Свідомість завжди має свою ціну», — підсумував Станіслав Войтович.


AgroPortal.ua за матеріалами НВ