Про те, як розвиватимуться далі події на ринку і які наслідки будуть від змін, впроваджених «Укрзалізницею», AgroPortal.ua поцікавився у заступника директора компанії «ПроАгро Груп» Марії Колесник:
Позицію «Укрзалізниці» щодо закриття нерентабельних та малозавантажених станцій можна зрозуміти, оскільки кожна компанія в першу чергу піклується про власні прибутки. Звісно, в умовах зношеності інфраструктури, нестачі тяглової сили та вагонів, вивільнення хоча б частини маневрових локомотивів дозволить оператору покращити ситуацію на ринку.
Інформація про те, що більше 80% вантажів відвантажується лише з 8% станцій, також вражає, і аргумент, що на решту просто не виділили рухомий склад, при таких цифрах вже не працює. Звісно, не можна просто взяти і закрити певну кількість станцій, не провівши перед тим консультації із зацікавленими сторонами. Напередодні нового сезону як трейдери, так і товаровиробники чітко повинні розуміти нові правила гри та усвідомлювати можливість чи неможливість відвантажити власне зерно з того чи іншого елеватору.
Виходячи з того, що переважна більшість елеваторів є приватними, будь-яка їх модернізація з метою збільшення пропускної здатності по відвантаженню у вагони лягатиме на плечі їхніх власників. Не думаю, що вони радітимуть подібним крокам «Укрзалізниці», бо їм доведеться або витрачати додаткові гроші, або просто піти з ринку. Отже опір подібним нововведенням гарантовано.
Водночас практика використання маршрутів не є українським ноу-хау, а широко використовується, зокрема, в Сполучених Штатах, чий досвід доцільно ретельно вивчити. Питання складне і болюче, але, на мою думку, іншого шляху для його вирішення наразі не існує.