Українцям варто не боятися помилок і невизначеності

06 березня 2019, 09:23 1980

Робота з підготовкою людей і з корпоративною культурою — це той фундамент, на якому слід починати будувати бізнес.

Таку думку висловила засновниця проекту Agrohub Юлія Порошенко.

За її словами, в українських компаніях існують проблеми в системі мотивації.

«Тому що, зокрема, у великих міжнародних корпораціях точно знаєш, який на тебе чекає шлях, а мотивація прив'язана до твоїх досягнень. У багатьох українських великих компаніях такої системи немає», — сказала Порошенко.

Експерт зазначила, що друга проблема — це комунікація з людьми.

«Вкрай важливо отримувати зворотний зв'язок. У всіх працівників повинна бути можливість знизу висловлювати свої пропозиції, ідеї. Це за живучою радянською традицією начальнику не прийнято пропонувати своє бачення. Тому ініціативи застрягають на середньому і нижньому рівнях», — пояснила вона.

Юлія Порошенко вважає, що компанія повинна постійно декларувати готовність до змін і залучати людей до цього процесу з першого дня. Тоді вони відчувають причетність до нововведень, свою відповідальність.

«Якщо нововведення спускаються зверху, то працівники починають чинити опір. Стандартний приклад: вручаємо агроному наворочений планшет, навіть не переконавшись, чи вміє він вмикати цей гаджет. Він не просто розгублений. Він ще й не розуміє, для чого ця новинка потрібна особисто йому», — додала вона.

Засновниця Agrohub зазначає, що розвиток компаній зараз став дуже динамічним завдяки технологіям.

«Є класична теорія про періоди розвитку компаній — від стартапів, через систематизацію, через зрілість і до занепаду. Раніше такий цикл тривав майже 33 роки, а зараз скоротився до 11-12 років. Технології, діджиталізація все скоротили, спресували. Для того щоб швидко вирости, поміняти ринок, зараз вже не потрібно занадто багато інвестицій і часу. І тому компанії, щоб залишатися на плаву, потрібно бути більш відкритою, з постійним духом підприємництва. Готовою швидко змінюватися», — вважає вона.

На думку Юлії Порошенко, щоб бути успішним стартапом, потрібно мати за цінності наступне: не боятися помилятися і спокійно реагувати на невизначеність.

«У великих холдингах люди бояться помилитися, тому що немає культури пробувати нове. Спрацьовує захисна реакція: «краще нічого не буду робити, тоді не покарають, або хіба що трохи». Якщо цінності не просто прописані на папері, а реально сповідуються, і ними проникнутий весь настрій в компанії, тоді вони вплинуть на поведінку людей», — впевнена вона.

Юлія Порошенко також вважає, що велика роль у цьому процесі відводиться особистості лідера.


Алла Стрижеус, AgroPortal.ua