Таку думку висловив директор товарних потоків «Оптімусагро Трейд» Роман Сузак і запропонував «Укрзалізниці» план дій по «малодієвим станціям».
«В Україні на сьогодні є 300 залізничних станцій, які потрапили до списку «малодієвих». 7 елеваторів нашої компанії (25% від загальної кількості наших елеваторів), станції яких визнано «малодієвими», також потрапили до цього переліку», — зазначив він.
На його думку, це призводить до негативних наслідків, таких як суттєве збільшення витрат на логістику і перехід із залізничного на автотранспорт та як наслідок — додаткове навантаження на автошляхи, а значить и погіршення стану доріг.
Крім того, як зазначив Роман Сузак, несвоєчасний вивіз сільгосппродукції на експорт призведе до збитковості елеваторів і їх закриття і як наслідок — скорочення штату станцій і збільшення кількості безробітних.
«Фермерам доведеться шукати інші, більш віддалені станції і витрачати більше грошей на логістику. Як наслідок, збільшення витрат призведе до підвищення собівартості с/г культур; закриття приймально-відправних колій на станціях та їх розкрадання; зменшення дохідності «Укрзалізниці», — пояснив він наслідки для держпідприємства.
Роман Сузак підкреслив, що для державного бюджету така ситуація виллється у втрату десятків мільйонів гривень податків від підприємств, що обслуговуються на цих станціях, додаткові витрати на допомогу по безробіттю та витрати на ремонт автошляхів.
«Ризики подорожчання продукції призведуть до необхідності підвищення заробітних плат державних установ та пенсій за рахунок державного бюджету України», — додав він.
Для того щоб уникнути цих наслідків та зберегти робочі місця, Роман Сузак запропонував:
— відкрити станції для роботи;
— змінити підхід до класифікації малодіяльних залізничних станцій (припинити класифікувати вантажні залізничні станції за статистикою минулих років);
— ввести мораторій на закриття залізничних станцій для вантажних операцій до моменту об'єктивного аналізу діяльності вантажних залізничних станцій;
— спростити оформлення та узгодження документації при модернізації обладнання та колійного розвитку елеватора для можливості відправки маршрутів;
— зменшити вартість подачі/прибирання вагонів.
Також він запропонував зобов'язати АТ «Укрзалізниця» забезпечувати виконання заявок вантажовідправників по подачі вагонів-зерновозів загального парку (парк ЦТЛ АТ УЗ) для повагонних відправок та маршрутів з розпорошення (можливе встановлення ліміту для забезпечення даних відправок).
«УЗ разом з власниками елеваторів слід розробити графік гарантованої подачі та прибирання вагонів на ділянках», — вважає Роман Сузак.
AgroPortal.ua за матеріалами «Оптімусагро Трейд»