logo

Думка експерта

Кому допоможе UkraineNOW

Кому допоможе UkraineNOW

Думка експерта Мар'яна Каганяк 08 жовтня 2018. 09:48 1631

Країни з сильними брендами здатні ефективно створювати економічну додану вартість і експортувати власні продукти; залучати інвестиції. Чим сильніше стає бренд країни, тим успішніше буде український експорт. І, чим більше Україна експортує, тим потужніше буде ставати її експортний бренд UkraineNOW.

Таку думку висловила керівник Офісу з просування експорту Мар'яна Каганяк.

«Існують авторитетні міжнародні рейтинги, які оцінюють бренди країн світу і експортні бренди країн (рейтинг Made In Country Index). Рейтинг ТОП-10 найсильніших брендів країн на 90% збігається з експортним рейтингом, і при цьому чим краще репутація країни як експортера, тим вище її рейтинг як країни в цілому», — розповіла експерт.

За її словами, експортний бренд є об'єднуючою платформою для всіх виробників. Він спрощує виробникам товарів і послуг вихід на нові експортні ринки. Бренд надає можливість кожному українському експортеру постійно користуватися репутацією всіх інших українських експортерів, незалежно від галузі.

«Цей ефект називають крос-категорійною підтримкою, коли споживач переносить позитивний досвід взаємодії з однієї категорії товарів походженням з України (наприклад, одяг) на незнайомі товари з іншої категорії походженням з України (наприклад, продукти харчування). Сильний експортний бренд особливо важливий для експортерів сегменту малого та середнього бізнесу. Додаткові витрати, пов'язані з просуванням на зовнішніх ринках, часто стають для них суттєвою перешкодою для виходу на міжнародні ринки», — зазначила Каганяк.

Кожна країна веде експортну комунікацію зі світом, маючи кілька цільових аудиторій: інвестори, баєри, ритейл мережі, виробники, споживачі, уряди інших країн. Експортний бренд є стрижнем комунікації, який потужно, системно і послідовно почне комунікувати експортні можливості України, пояснила експерт.

«Державна підтримка експортного бренду дозволить виробникам значно знизити витрати на просування і рекламу і спростить процес виходу на нові ринки. Чекати і відмовлятися від публічної комунікації на міжнародних ринках наша країна просто не може собі дозволити», — підкреслила керівник Офісу з просування експорту.

Експортний бренд — це перш за все бренд-платформа, а не тільки візуальні атрибути — логотип або галузеві піктограми, зазначає Каганяк. Це глибокі смисли, стратегії, адекватні нашому менталітету, досягненням і експортним можливостям. Експортний бренд України — це цілісний комплекс емоцій, асоціацій і характеристик товарів і послуг походженням з України в свідомості споживачів. Таким чином, наше основне завдання в сфері експортного брендингу полягає в формуванні міжнародного іміджу України як надійного торгового партнера для світу.

Експерт підкреслила, що вперше в повному обсязі експортне брендування буде використано на національному стенді в Китаї під час найбільшої світової експортно-імпортної виставки China International Import EXPO 2018. Також вже було реалізовано кілька пілотних проектів з новим брендуванням для тестування.

«Важливо, щоб на всіх наступних заходах за участю українських експортерів використовувалося експортне брендування. Шлях експортного бренду тільки починається, просування бренду триватиме роками, і в цьому процесі беруть участь десятки тисяч людей… Чим більше якісних українських товарів і послуг буде продаватися в світі, тим потужніше буде ставати український експортний бренд, а з ним і вся Україна. Успіх країни складається з успіху кожної людини, кожного бізнесу, кожного товару і послуги», — підсумувала Каганяк.


AgroPortal.ua за матеріалами НВ


Ключові новини аграрного ринку в Telegram

Новини

Показати все

Блоги