Про це на панельній дискусії «Розвиток сільського господарства України: можливості для торгівлі з Німеччиною», яка проходила в рамках Глобального форуму з питань продовольства і сільського господарства та Міжнародної виставки «Зелений тиждень» в Берліні, зазначив генеральний директор «Українського клубу аграрного бізнесу» Роман Сластьон.
«Україна асоціюється з зерновими, олійними культурами. Останні 15-20 років в нашій державі дійсно спостерігається бум нарощення виробництва — зростають площі кукурудзи, пшениці, сої, ріпаку, соняшнику. Хоча останній переробляється здебільшого всередині країни, ми експортуємо величезні обсяги соняшникової олії», — говорить Сластьон.
З іншого боку, це дозволило значно наростити експорт агропродовольчої групи товарів, яка нині займає 40% від загального експорту продукції з України.
«N. B.!» Європейські сигнали. Про що говорили українці на Зеленому тижні
Найбільше в структурі експортованої продукції кукурудзи, сої, гірчиці та соняшникової олії.
«Але з'являються нові позиції — продукти переробки. Це означає, що в Україні закладена гарна основа для первинного сільськогосподарського виробництва, на базі якої поступово починають розвиватися і виходити на зовнішній ринок переробні компанії», — зазначає Сластьон.
За його словами, Україна вже експортує доволі значні об'єми перероблених продуктів: томатної пасти, яблучного соку, меду (на $18 млн тільки до Німеччини), горіхів, заморожених ягід та консервованих овочів.
«Проблема в тому, що завоювати ці ринки і вийти на них дуже складно. Потрібно докладати зусиль — це маркетинг, створення брендів для кінцевого споживача в країнах, куди ми хочемо експортувати, формування довіри до продукту, до її якості та безпечності», — додав гендиректор УКАБ.
Алла Стрижеус, AgroPortal.ua