Минулого року Олександр Холод очолив команду компанії Vitagro Partner, яка є частиною групи компаній VITAGRO, та одразу «увірвався» на ринки насіння, добрив та засобів захисту рослин. Про підсумки року і тенденції, що стануть визначними у новому сезоні, він розповів AgroРortal.ua.
Олександре, розпочнімо з підсумків року. Як ви оцінюєте ринок у 2024 році та які тенденції виділили б? Як, зокрема, Vitagro Partner пройшла цей рік?
Олександр Холод: 2024 рік я б назвав роком, коли аграрії вже майже повністю пристосувались до роботи в умовах повномасштабного вторгнення, але отримали кілька нових викликів, з якими будуть працювати вже у 2025 році. Один із викликів — аномально суха погода, яка значно вплинула на урожайність. Ріст кількості зібраної продукції ми спостерігаємо лише по кількох пунктах, зокрема, у 2024 році українські аграрії зібрали рекордний урожай сої. Але це сталося не так через підвищення урожайності, як через збільшення посівних площ під соєю. Так, наприклад, 2024 року нам вдалося продати насіння сої в обсягах майже 2,8 тис. т, що вивело нас серед усіх виробників на 2 місце з продажу цього насіння.
Щодо добрив та засобів захисту рослин, то початок року був складним через ранню весну та логістичні проблеми. Великі агрохолдинги та середні господарства до останнього затягували замовлення агрохімії, а потім «сталася» рання весна, і раптом наша продукція була необхідна всім клієнтам тут і зараз. Звісно, ми впоралися з цим викликом, але на нинішній сезон бачимо подібну тенденцію. Будемо готуватися до такого ж сценарію.
Крім того, нам вдалося наростити обсяг продажів у базових одиницях і, що важливо, розширити клієнтську базу: 2024 року до нас приєдналися близько 600 нових клієнтів, які або придбали продукцію, або скористалися нашими агрономічними консультаціями.
Також Vitagro Partner завершила реєстрацію шести нових засобів захисту рослин і значно розширила лінійку мікродобрив. На нашому заводі вдосконалено технологічні процеси та покращено систему контролю якості. Це знизило кількість рекламацій до мінімуму. І найголовніше — в 95% випадків звернення тепер стосується не якості продукції, а консультацій щодо її використання.
І як співробітники справляються з цими консультаціями?
Олександр Холод: У 2024 році ми повністю переглянули систему навчання персоналу. Ми прагнули не тільки зробити своїх людей кращими продавцями, а ще й підвищити їхню технічну кваліфікацію. Це дозволяє їм надавати кращі консультації та сервіс клієнтам. Окремо, завдяки потужній маркетинговій кампанії, ми активізували участь у конференціях, заходах і виставках, що дало змогу популяризувати наш бренд і продемонструвати якість наших продуктів.
Також ми брали участь у програмах випробування практично по всіх провідних агрохолдингах, і скрізь, де ми з'являлися, успішно пройшли атестацію. Я вважаю, що це вагоме підтвердження якості нашого продукту. Ще активно запрошували наявних та потенційних клієнтів на наш завод у Хмельницькій області.
До речі, як розвивався ваш R&D центр у 2024 році?
Олександр Холод: Акцентую на тому, що наявність у нас R&D центру — це для компанії своєрідна філософія ведення бізнесу, а не лише метод розробки і контролю якості. Зараз ціна ризику суттєво підвищилась, тому важливо, щоб аграрії користувались уже перевіреними на практиці препаратами. А значить, кожне дослідження, проведене на тестових полях, зменшує кількість досліджень, які клієнт має робити самостійно, у себе на полі, ризикуючи своїм заробітком. Тому ми беремо ці ризики на себе і в підсумку продаємо лише ті рішення, які пройшли перевірку і довели свою ефективність у реальних умовах. Тому наша лабораторія постійно розвивається, поповнюється новим обладнанням, працівники підвищують свою кваліфікацію. Це були основні вектори розвитку 2024 року, це продовжиться і нинішнього року.
Разом із виробничою компанією «АГРАРНА КОМПАНІЯ 2004» ми накопичуємо спільний досвід вирощування, і цей досвід хочемо передавати нашим клієнтам.
Також у планах значно розширити нашу присутність у різних сегментах клієнтів — від тих, хто обробляє 800-1000 га, до господарств, які мають в управлінні 9000 і більше гектарів. Це для нас стратегічно важливий напрям.
Дякую за розмову.
Світлана Яценко, AgroPortal.ua