Олександр Холод: У 2024 році сільгоспвиробники до останнього затягували замовлення агрохімії, а потім «сталася» рання весна

09 січня 2025, 05:27 251

Минулого року Олександр Холод очолив команду компанії Vitagro Partner, яка є частиною групи компаній VITAGRO, та одразу «увірвався» на ринки насіння, добрив та засобів захисту рослин. Про підсумки року і тенденції, що стануть визначними у новому сезоні, він розповів AgroРortal.ua.

Олександре, розпочнімо з підсумків року. Як ви оцінюєте ринок у 2024 році та які тенденції виділили б? Як, зокрема, Vitagro Partner пройшла цей рік?

Олександр Холод: 2024 рік я б назвав роком, коли аграрії вже майже повністю пристосувались до роботи в умовах повномасштабного вторгнення, але отримали кілька нових викликів, з якими будуть працювати вже у 2025 році. Один із викликів — аномально суха погода, яка значно вплинула на урожайність. Ріст кількості зібраної продукції ми спостерігаємо лише по кількох пунктах, зокрема, у 2024 році українські аграрії зібрали рекордний урожай сої. Але це сталося не так через підвищення урожайності, як через збільшення посівних площ під соєю. Так, наприклад, 2024 року нам вдалося продати насіння сої в обсягах майже 2,8 тис. т, що вивело нас серед усіх виробників на 2 місце з продажу цього насіння.

Щодо добрив та засобів захисту рослин, то початок року був складним через ранню весну та логістичні проблеми. Великі агрохолдинги та середні господарства до останнього затягували замовлення агрохімії, а потім «сталася» рання весна, і раптом наша продукція була необхідна всім клієнтам тут і зараз. Звісно, ми впоралися з цим викликом, але на нинішній сезон бачимо подібну тенденцію. Будемо готуватися до такого ж сценарію.

Також можна сказати, що 2024 рік став для нас роком переходу до активного розвитку. Ми суттєво розширили нашу торгову команду, збільшивши кількість продавців, агрономів-консультантів. Як наслідок — повернулися в ті регіони, з яких виходили на початку повномасштабного вторгнення, а саме до центральної, східної та південної частини України, і значно посилили свою присутність там.

Крім того, нам вдалося наростити обсяг продажів у базових одиницях і, що важливо, розширити клієнтську базу: 2024 року до нас приєдналися близько 600 нових клієнтів, які або придбали продукцію, або скористалися нашими агрономічними консультаціями.

Також Vitagro Partner завершила реєстрацію шести нових засобів захисту рослин і значно розширила лінійку мікродобрив. На нашому заводі вдосконалено технологічні процеси та покращено систему контролю якості. Це знизило кількість рекламацій до мінімуму. І найголовніше — в 95% випадків звернення тепер стосується не якості продукції, а консультацій щодо її використання.

І як співробітники справляються з цими консультаціями?

Олександр Холод: У 2024 році ми повністю переглянули систему навчання персоналу. Ми прагнули не тільки зробити своїх людей кращими продавцями, а ще й підвищити їхню технічну кваліфікацію. Це дозволяє їм надавати кращі консультації та сервіс клієнтам. Окремо, завдяки потужній маркетинговій кампанії, ми активізували участь у конференціях, заходах і виставках, що дало змогу популяризувати наш бренд і продемонструвати якість наших продуктів.

Також ми брали участь у програмах випробування практично по всіх провідних агрохолдингах, і скрізь, де ми з'являлися, успішно пройшли атестацію. Я вважаю, що це вагоме підтвердження якості нашого продукту. Ще активно запрошували наявних та потенційних клієнтів на наш завод у Хмельницькій області.

Розкажіть детальніше про екскурсії на завод. Це цікавий формат для клієнтів.

Олександр Холод: Наш завод — найновіший і найсучасніший з тих, що є в Україні на сьогодні. Його відкрито вже під час повномасштабного вторгнення, а саме восени 2023 року. І тут у межах одного майданчика забезпечено весь комплекс виробництва, дослідження та підвищення ефективності препаратів. 

У межах однієї екскурсії в одному місці можна побачити весь технологічний процес — від R&D центру до складу готової продукції. І коли я кажу R&D центр, то я маю на увазі не звичайну лабораторію, а ще й 19 га тестових полів, на яких проходять дослідження та випробування кожного продукту. Це дуже зручно, коли всі стадії виробництва можна продемонструвати за один раз, не відволікаючись на переїзди між різними об’єктами.

До речі, як розвивався ваш R&D центр у 2024 році?

Олександр Холод: Акцентую на тому, що наявність у нас R&D центру — це для компанії своєрідна філософія ведення бізнесу, а не лише метод розробки і контролю якості. Зараз ціна ризику суттєво підвищилась, тому важливо, щоб аграрії користувались уже перевіреними на практиці препаратами. А значить, кожне дослідження, проведене на тестових полях, зменшує кількість досліджень, які клієнт має робити самостійно, у себе на полі, ризикуючи своїм заробітком. Тому ми беремо ці ризики на себе і в підсумку продаємо лише ті рішення, які пройшли перевірку і довели свою ефективність у реальних умовах. Тому наша лабораторія постійно розвивається, поповнюється новим обладнанням, працівники підвищують свою кваліфікацію. Це були основні вектори розвитку 2024 року, це продовжиться і нинішнього року.

Які стратегічні завдання ставите перед компанією на 2025 рік?

Олександр Холод: У 2025 році ми плануємо продовжувати географічне розширення, особливо у Чернігівській та Сумській областях. Для цього ми залучатимемо нових менеджерів, аби бути ближчими до наших клієнтів. Ми також працюватимемо над удосконаленням системи логістики, зокрема, запускатимемо нові програмні продукти для покращення ефективності доставки товарів по всій Україні.

Особлива увага буде приділена портфоліо. У 2026 році ми плануємо випуск нових продуктів, тому цьогоріч наша робота зосередиться на їх підготовці до виходу на ринок. Планується розширення портфоліо на 10 нових продуктів, а також запуск серії розробок від нашого відділу R&D, які поєднуватимуть біологічні та хімічні засоби захисту рослин. Такі рішення дозволять продовжити дію препаратів або підвищити їхню ефективність. 

Разом із виробничою компанією «АГРАРНА КОМПАНІЯ 2004» ми накопичуємо спільний досвід вирощування, і цей досвід хочемо передавати нашим клієнтам.

Також у планах значно розширити нашу присутність у різних сегментах клієнтів — від тих, хто обробляє 800-1000 га, до господарств, які мають в управлінні 9000 і більше гектарів. Це для нас стратегічно важливий напрям.

Дякую за розмову.


Світлана Яценко, AgroPortal.ua