Як повідомили в Українській плодоовочевій асоціації (УПОА), до цих країн було відправлено по одному морському контейнеру малини.
«Логістика зайняла близько півтора місяці, а покупець залишився задоволений якістю поставленої продукції та розглядає можливість продовження співпраці з українськими постачальниками на постійній основі», — додають в асоціації.
Важливість цієї події для розвитку виробництва і заморожування ягоди в Україні пояснюється високим рівнем вимог до якості продукції та логістики, які були успішно подолані українськими постачальниками. Відповідно, український експортер малини попередньо успішно пройшов сертифікацію FDA (The United States Food and Drug Administration).
Другий важливий момент даної події полягає в тому, що США і Канада традиційно платять вищі ціни за імпортну малину, ніж інші великі країни-імпортери, що створює непогані можливості для українських експортерів для інвестицій у підвищення якості продукції. Природно, що більш висока імпортна ціна обумовлена високими якісними параметрами продукції. А FDA повертає продукцію, яка не відповідає їхнім стандартам і вимогам з безпеки, за рахунок постачальника і публікує повну інформацію про проблему із зазначенням назви фірми-експортера. Тому для репутації країни-експортера і компанії-постачальника дуже важливо відповідати вимогам.
«На США і Канаду припадає близько 80% всього глобального імпорту замороженої малини у вартісному вимірі та близько 65% — в натуральному. Однак Україна традиційно експортувала заморожену малину переважно до Польщі, яка добре заробляє на реекспорті української малини до інших країн світу. Тому вихід на прямі поставки замороженої малини до країн з високим рівнем імпортних цін на цю ягоду є дуже важливим кроком для подальшого розвитку ягідного бізнесу в Україні», — пояснює економіст інвестиційного департаменту Продовольчої і сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак.
Відповідно, для України, яка входить до п«ятірки найбільших світових експортерів замороженої малини, дуже важливо закріпитися на цих двох найважливіших ринках збуту. Особливо це важливо на тлі очікуваного зростання обсягів виробництва всіх видів ягід у 2022-2024 роках.