Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» не підтримує рішення Міністерства інфраструктури про суттєве скорочення граничного терміну експлуатації вагонів.
Про це йдеться у зверненні УКАБ разом з іншими аграрними та промисловими об'єднаннями до до Президента України.
«Наказ щодо заборони наднормативного терміну використання деяких видів вагонів, який підготувало Міністерство інфраструктури України та оприлюднило 22 листопада 2021 року, загрожує економічній безпеці України, адже його ухвалення спричинить транспортний колапс, падіння у промисловій та аграрній сферах, та масових звільнень», — говориться у документі.
Як зазначається, поточна версія Наказу, як і попередня, призведе до списання 75 тис. вагонів до 2031 року. Вагонного парку, який залишиться, буде недостатньо для забезпечення своєчасних та у повному обсязі залізничних перевезень.
«Це, у свою чергу, призведе до руйнівних наслідків не лише для окремих галузей, але й для економічної стабільності та національної безпеки України у цілому — зростання транспортних витрат призведе до зниження конкурентоспроможності нашої продукції, скорочення промислового виробництва та експорту, втрати робочих місць та відрахувань до бюджету», — пояснюють в УКАБ.
Замість того, щоб вкладати гроші у модернізацію та створення нових виробничих потужностей, промислові та аграрні підприємства будуть змушені інвестувати у будівництво нових вагонів, підкреслюється у листі. В той час як придатні для експлуатації вагони будуть відправлені на брухт за суто формальними підставами.
«Потрібно відходити від радянської системи встановлення нормативних строків експлуатації та переймати європейський підхід належного контролю за технічним станом вагонів та допуском до експлуатації. Крім того, дивним є вибірковість підходу, адже скорочують терміни експлуатації лише на зерновози та напіввагони. По решті вагонів цього немає або скорочення є зовсім несуттєвим.
При відповідальному контролі за станом та своєчасному ремонті, вагони можуть експлуатуватися значно довше. Саме тому основне рішення проблеми має бути в відбудові належного контролю за технічним станом та відповідальності уповноважених на здійснення цього контролю організацій. Масове ж списання вагонів-зерновозів може призвести до ще більших проблем з перевезенням зерна Укрзалізницею та переходом ще більшої частки зерна перевезення до портів автомобільними дорогами», — пояснює генеральний директор УКАБ Роман Сластьон.
Враховуючи вищезазначене, УКАБ закликав Президента України Володимира Зеленського не допустити прийняття цього документу у поточній редакції та відправити його на доопрацювання з метою уникнення катастрофічних наслідків для економіки та національної безпеки України в цілому.