Названо найперспективніші ринки органічної продукції Африки та Азії

28 серпня 2023, 08:00 1674

Ринок органічної продукції в країнах Африки є доволі обмеженим.

Про це з посиланням на інформацію українських дипломатів розповіла президент ГС «Органічна Україна» Олена Корогод у колонці на «Економічній правді».

Вона пояснила, що покупцем органічної продукції в Африці є вузький прошарок заможних споживачів.

«Це до 20% населення та іноземці. Якихось спеціальних обмежень на імпорт не існує. Продукція має мати сертифікат відповідності та за потреби належні фітосанітарні сертифікати. Вироблена в африканських країнах органічна продукція має відповідати східноафриканським стандартам та маркується спеціальною маркою», — уточнила Олена Корогод.

В Кенії створена галузева організація органічних виробників, з якою зацікавленим експортерам варто встановити контакти для просування продукції, вважає вона. Особливості ринку: є певні місцеві консалтингові компанії, які надають інформаційну підтримку. Спеціалізовані виставки органічної продукції відсутні. Відповідні товари можна представити в рамках основних продовольчих виставок.

«Найвіддаленіший ринок для України — ПАР, дуже специфічний, але цікавий і насичений органічною продукцією. Основна група товарів в мережах, як зазначають представники посольства, продубльовані органічною продукцією. Зазвичай вона представлена місцевими виробниками. Мережі працюють безпосередньо з фермерами. Кожна мережа надає ще свою сертифікацію їм. Тут цілий рік є свіжі продукти. Є лише невеликий сезон, коли ПАР ввозить деяку продукцію, в тому числі органічну», — додала президент ГС «Органічна Україна».

Водночас, цікавим для експортера є Східна Азія. Як зазначив радник з економічних питань Посольства України в Республіці Корея Андрій Вєшкін, загалом обсяг експорту української агропродукції до Кореї за останній рік знизився.

«Стримуючим фактором є висока конкуренція на цьому ринку, передусім з тими країнами, які мають традиційну торгівлю з Кореєю. Також жорсткі фітосанітарні та сертифікаційні вимоги, які є характерними для азійських країн. Що стосується ринку органічної продукції, в Кореї за 2021 рік він сягнув $1,5 млрд. Очікується, що у 2023 році цей показник становитиме $2,5 млрд», — зазначають фахівці. 

Найбільшим фактором, що стимулює вживання органічних продуктів, є високий попит. Особливо після пандемії. А також державна підтримка переходу від пестицидного до органічного сільського господарства.

«Наразі уряд Кореї заохочує місцеві підприємства до виробництва органічної продукції. Це може уповільнити отримання відповідних дозволів для іноземних країн. Як і в Європі, так і в Азії головна точка входу на ринок – через профільні асоціації. Дипломати наголошують, що працювати треба з великими мережами, асоціаціями та вони готові в цьому допомогти», — підсумувала Олена Корогод.