Міністерство юстиції України 28 грудня 2021 року зареєструвало наказ Міністерства інфраструктури України (№647), який передбачає старт масштабної програми оновлення парку вантажних вагонів України у 2022-2031 рр.
Мета програми — оновлення вантажного парку завдяки будівництву 51,3 тис. нових вагонів. Зокрема йдеться про 36,7 тис. піввагонів та 14,6 тис. зерновозів, говориться у повідомленні міністерства на сторінці у Facebook.
Як зазначається, саме ці види рухомого складу становлять близько 65% у загальному вантажному парку.
«Зношені вантажні вагони потрапляють у позапланові ремонти практично після кожного вивантаження. Це знижує ефективність та безпечність залізничних перевезень, постійно збільшує витрати на утримання вантажного парку. Наявні правила в галузі ніяк не мотивують операторів у оновленні власних вагонних парків», — пояснюють в Мінінфраструктури.
Програма оновлення парку вантажних вагонів гарантує щорічне виробництво від 2 до 10 тис. вантажних вагонів. А також дасть системне бачення руху ринку в найближчі 10 років.
«Нам важливо, щоб складовою програми став не лише державний, але й приватний капітал. Саме для цього, спільно з Мінекономіки, ми напрацьовуємо механізм запуску програми державного лізингу для стимулювання в Україні вагонобудівництва», — розповідає Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.
Також уточнюється, що наказом передбачається встановлення гранчних сроків експлуатації вантажних вагонів, які зменшуються поетапно у період з 2022 до 2031 року.
Наприклад для піввагонів строк експлуатації буде зменшуватися з 44 років у 2022 році до 22 років у 2031 році, для зерновозів з 45 років у 2022 році до 30 років у 2031 році.
«Рішення сприятиме розвитку промисловості, зокрема завантаженню вагонобудівних та машинобудівних галузей, збільшенню кількості робочих місць, стимулювання суміжних галузей (металургії) та додатковим бюджетним надходженням», — додали у міністерстві.