Про це повідомляє «Шувар».
За оцінками експертів, на сьогоднішній день українці вирощують спаржу приблизно на 70-80 га, на частку комерційних проектів припадає 30-36 га. Тільки в 2016 році Україна зібрала близько 120-150 т спаржі.
Експерти запевняють, що, культура споживання спаржі в Україні знаходиться на самому початковому етапі свого розвитку, багато українців мають дуже віддалене уявлення про цей продукт. Тому цільовою аудиторією на ринку мають бути споживачі з доходом середнім і вище середнього рівня — зазвичай ті, що мають змогу подорожувати в інші країни і куштували спаржу в ресторанах за кордоном.
Однак фермери, закладаючи плантації під спаржею, часто заглиблюються в нюанси маркетингу цієї продукції.
«У розпал сезону на оптових ринках з'являється пропозиція спаржі, яку ліпше назвати сировиною ніж продуктом. Вона не обрізана, не упакована належним чином. Таку спаржу фермери готові продавати в 2-3 рази дешевше — аби продати. Це дуже непрофесійний підхід, який обов'язково приведе до зниження ціни на внутрішньому ринку і робить неможливим вихід на зовнішній ринок. А без експорту цей бізнес розвивати дуже складно», — відмітив комерційний директор компанії «АгроФокус» Антон Остромецький.
Для довідки: абсолютним лідером з вирощування спаржі у світі сьогодні є Китай, в цій країні площі під спаржею становлять 65 тис. га. На другому і третьому місцях знаходяться США і Німеччина з площею 58 тис. га і 26 тис. га, відповідно. Сумарно в країнах ЄС спаржеві плантації складають близько 60 тис. га, а річний обсяг виробництва п дорівнює 250 тис. т.