Документ був підписаний під час міжнародного інвестиційного форуму в Херсонскій області, говориться у повідомленні «НІБУЛОНу».
«Республіка Білорусь є сьогодні промисловою державою, ми не маємо своїх корисних копалин, виходу в море, тому у нас розвинута оброблювальна промисловість, нам треба завезти сировину, оброблювати її та отримати готовий продукт. Тому ми сьогодні шукаємо шляхи виходу в море, для нас це сьогодні дуже важливо. А чим довше водний шлях руху товару, тим дешевша логістика. Тому для нас дуже важливим є вихід у Чорне море, адже тоді наша продукція буде конкурентоспроможною на всіх ринках світу», — зазначив Голова Гомельського обласного виконавчого комітету Володимир Дворнік.
У свою чергу, генеральний консул Республіки Білорусь в Одесі Володимир Чехлов підкреслив, що те, що такої роботи не було раніше, є марнотратством.
«Будуємо «Водні ворота України» спільно з компанією «НІБУЛОН» і поєднуємо дві держави — Україну з Білоруссю, Херсонщину з Гомельщиною. Відновлення водного шляху Е-40 значно спростить торгівлю між Україною і Білоруссю, дозволить вивільнити від вантажного автотранспорту обласні центри, що розташовані на річці Дніпро.«Водні ворота України» відкриє для нас нові перспективи і можливості для розвитку, сприятиме налагодженню торгових зв«язків з іншими країнами», — сказав голова Херсонської обласної державної адміністрації Андрій Гордєєв.
Як зазначається, для успішної реалізації цього проекту слід виконати днопоглиблювальні роботи на лімітуючих перекатах Дніпровського і Дніпродзержинського водосховищах та збільшити габарити водного шляху на ділянці Київська ГЕС — Нижні Жари, необхідного для проходу суден класу «ріка-море».
За підрахунками спеціалістів, потенційний товарообіг між Україною та Білоруссю становить 10 млн тонн. Зокрема з України в Білорусь можна постачати водним транспортом зерно і зернопродукти, олійні культури і шрот, універсальні контейнери, будівельні матеріали (пісок, глина, гравій, гіпсові), овочі, фрукти і соки. В Україні користуються попитом білоруські продукти нафтопереробки, калійні, азотні та інші мінеральні добрива, шини, продукція деревообробної промисловості, сільгосптехніка, трактори, легкові та вантажні автомобілі.