Турецьке питання: логістика сільгосппродукції перебудується

26 липня 2016, 07:30 2645

Введення надзвичайного стану в Туреччині занепокоїло українських зернотрейдерів, адже ця країна контролює Босфорську протоку, через яку Україна, Росія і Казахстан постачають зерно міжнародним покупцям.

Поки що турецькі партнери наших компаній зайняли вичікувальну позицію і знизили активність. Про це розповів комерційний директор групи компаній «УкрАгроКом» і «Гермес-Трейдінг» Павло Фесюк.

«Частково просідання ціни на ячмінь і горох в Україні пов'язане саме з тимчасовим припиненням турками активних операцій. Але це відкладений попит, який з часом відновиться. Горох використовується як сировина для харчової промисловості, а ячмінь йде через Туреччину транзитом по дорозі в країни Африки», — говорить експерт.

За його словами, головне питання для трейдерів — логістичне: будуть працювати турецькі порти чи ні? Для українських експортерів порти Туреччини є воротами до країн Північної Африки. Частина товарів перероблялася в Туреччині, наприклад, соняшникова олія рафінувалася і бутилювалася, а потім реекспортувалася в сусідні країни. Те ж саме стосується і зернових, які частково перероблялися в крупу і борошно, після чого відправлялися в Сирію, Іран, Ірак тощо.

«Тому ми очікуємо, що на перших порах ділова активність істотно знизиться. Турецький бізнес буде шукати альтернативу, благо ділові зв'язки у них хороші. На це може піти місяць або два. Можливо, будуть більше задіяні українські порти для відправлення товару. Обсяги торгівлі, звичайно, можуть впасти, але з точки зору логістичних можливостей для України це непогано, ми очікуємо інтенсифікації перевезень», — говорить Павло Фесюк.

«N. B.!» Туреччина вводить надзвичайний стан: що буде з імпортом сільгосппродукції?

Він вважає, що, можливо, в Україну навіть прийдуть нові інвестиції. «Я знаю кілька проектів, в тій же Одесі, коли турецькі компанії інвестують в зернові стафіровочні бази та комплекси, тобто, майданчики по перевалці (стафіровці) вантажу», — зазначив експерт.

Вкладаються кошти у виробництво комбікорму. Це приклад того, як турецький бізнес намагається диверсифікувати постачання. Тобто, відбудеться перерозподіл шляхів доставки товару кінцевому споживачеві, резюмував Фесюк.


AgroPortal.ua за матеріалами UBR