1. Звичайно, є багато реформ, які Україна має провести. Це і пенсійна реформа, і реформа освіти, і посилення оборонного потенціалу. Але кожен має розуміти: ці реформи ніколи не запрацюють, якщо не буде працювати реальний сектор економіки. Тому що джерелом коштів у державі є бізнес. Якщо він не розвивається, решта реформ безперспективні.
У цьому контексті найважливішими є питання фіскальної та монетарної політики. Однак також є перелік локальних проблем, для вирішення яких не потрібні закони. Наприклад, дефіцит залізничних вагонів в Україні. Є фінансові ресурси, є підприємства, які їх будують. Чому ж тоді система не працює? Щоб стимулювати виробництво залізничних вагонів, потрібні навіть не закони, а підзаконні акти.
Вирішувати локальні проблеми надзвичайно важливо.
Ще один приклад — із галузі енергетики. Україна має всі можливості для масштабного виробництва біопалива. Але при цьому не використовує його в тих обсягах, в яких це робить Європейський союз. Чому? Одна з головних причин полягає у тому, що немає повноцінної законодавчої бази. Немає також доступу до дешевих фінансових ресурсів тощо. Таких прикладів можна навести чимало.
Українські аграрії очікують на завершення земельної реформи. Усі знають, що ми можемо потроїти валове виробництво сільгосппродукції. Один з головних кроків на цьому шляху — відкриття ринку землі. Професійне обговорення цієї теми відбулося на всіх рівнях: на рівні Кабміну, Верховної Ради, громадських організацій, а також під час численних заходів у регіонах, де могли брати участь власники земельних паїв і малі фермери. Ми вже маємо чіткий перелік спірних питань, які потрібно вирішити. І тільки-но це відбудеться, ринок землі в Україні можна буде поступово відкривати.
Завершення земельної реформи дасть Україні можливість залучати величезні інвестиції. Причому цих коштів буде більше ніж достатньо, щоб потроїти аграрне виробництво.
2. Боротьба з корупцією. Ми знаємо, що корупція стала однією з причин рейдерства в агросекторі. Проблема набула вражаючих масштабів! Українська аграрна конфедерація та інші громадські організації били на сполох — рейдерські захоплення в різних регіонах України відбувалися за однією і тією самою схемою, яку створили прогалини у законодавстві та корумпованість службовців на місцях.
Зусилля аграрних асоціацій принесли результати. Днями відбулося засідання Аграрного комітету ВР, де міністр юстиції України Павло Петренко, а також перший заступник міністра аграрної політики і продовольства України Максим Мартинюк повідомили про заходи, які суттєво обмежать рейдерство. Зараз відбувається активна робота над «антирейдерськими» законопроектами. Тож сподіваємося на позитивне голосування у сесійній залі.
Є ще один фронт робіт, який має величезне значення у боротьбі з корупцією. Мова йде про приватизацію державних підприємств. Тільки в аграрній галузі їх понад 500.
І звичайно, на законодавчому рівні потрібно удосконалювати роботу Національного агентства з питань запобігання корупції та Антикорупційного бюро. В першу чергу йдеться про необхідність створення спеціальної судової гілки влади, яка має спеціалізуватись на розгляді справ, пов'язаних з корупцією.
3. І головне. Нам треба розуміти, що ситуація в державі достатньо складна, і наш обов'язок — працювати з максимальною відповідальністю. Розвиток реального сектора економіки та боротьба з корупцією — два головних напрямки. Від того, наскільки ефективною буде робота парламенту, залежить майбутнє України.
Леонід Козаченко, народний депутат України, президент Української аграрної конфедерації
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.