Профіль на LinkedIn — потужний союзник у боротьбі за місце під сонцем

08 серпня 2016, 10:28 6031
Агрокар'єра

Ви перебуваєте в активному пошуку роботи, або розмірковуєте про нову? Ви вже давно активні на LinkedIn і знаєте про всі переваги цієї найбільшої ділової соцмережі? Чи можливо, ви ще новачок на цьому ресурсі і поки тільки прояснюєте для себе якісь нюанси...

Тоді ця стаття саме для вас!

В сучасному професійному світі активно розвивається ділове спілкування з використанням соціальних мереж. Яскравим представником такої комунікації є професійна соціальна мережа LinkedIn. З кожним днем вона набуває все більшої популярності в Україні, як серед претендентів, так і серед роботодавців. Не оминула ця тенденція і аграрну сферу. На сьогодні в LinkedIn інформацію про себе висвітлили 17 278 фахівців, які працюють у сільському господарстві України, і більшість з них є активними користувачами мережі, що характеризуються участю в професійних групах — як українських (Agribusiness.Ukraine, Agriculture Ukraine), так і в глобальних тематичних спільнотах.

В той же час, існує досить велика кількість профайлів, які практично не заповнені, або інформація в них представлена вкрай неефективно, і це стосується як молодих спеціалістів, так і тих, хто має великий і цікавий професійний досвід, але мабуть вирішив не спокушати фахівців з пошуку і підбору персоналу, чи не витрачати час на висвітлення своїх знань і досягнень.

За даними Державного комітету статистики України, у частині зайнятого населення за видами економічної діяльності в галузі «сільське господарство, лісове господарство, рибне господарство» представлено всього 2 870,6 тис. осіб. У тому числі, наймані працівники підприємств, установ, організацій складають 568,5 тис. осіб у кількості зайнятого населення, з яких лише 17 278 осіб мають акаунт у LinkedIn. Варто також зазначити, що кількість осіб, які мають профіль для пошуку роботи на порталі rabota.ua становить 17 947. Різниця невелика і це свідчить про те, що кандидати шукають нові шляхи для пошуку роботи і користуються не одним ресурсом, а використовують їх комплексно. У свою чергу це означає, що професійна соціальна мережа набирає обертів в Україні і з кожним днем кількість профілів збільшується, в тому числі і в аграрній сфері також.

Кількість фахівців, представлених в LinkedIn (Україна) в аграрній сфері за напрямками діяльності складає: землеробство — 7 682 осіб, тваринництво — 3 155 осіб, біотехнології — 2 408 осіб, ветеринарія — 2 253 осіб, промисловість — 1 035 осіб, рибна промисловість — 745 осіб.*

У будь-якому випадку, важливо розуміти, як мало у вас часу, щоб справити потрібне враження на роботодавця. Рекрутери затримуються на вашому профілі всього на 10-30 секунд, вирішуючи для себе — «так» або «ні». І якщо ви не зробите це «так» очевидним, вони, швидше за все, перейдуть до наступного кандидата. Ось кілька прикладів того, як профіль LinkedIn може працювати проти вас і як це виправити.

Приклад № 1 — В вашому профілі немає фотографії, або фото представляє вас в невигідному світі

Ви знаєте, що шанси вашого профілю на перегляд роботодавцем зростають в 11 разів, якщо в ньому є фото? Тоді покваптеся! Але не будь-яке фото буде працювати на вас. Пам'ятайте, LinkedIn — мережа ділова і роботодавці очікують побачити ваш професійний імідж. Тому фотографія повинна відповідати наступним вимогам:

  • портрет (плечі і вище);
  • ви, і тільки ви (ніяких рук на плечах);
  • погляд в камеру і посмішка; гарне освітлення і простий фон (можна зробити фото на вулиці, на тлі звичайної стіни, до речі, виглядає дуже виграшно);
  • діловий одяг, не обов'язково надягати костюм — сорочки, простого светра або блузки цілком достатньо, але уникайте вузьких майок, топів і всього того, що не пройде дрес-коду більшості компаній.

Приклад № 2 — Ваш профіль не до кінця заповнений або не доступний для перегляду

Наполовину заповнена анкета або профіль, в якому для перегляду доступні тільки ім'я і заголовок, часто дратують рекрутерів або змушують задуматися, наскільки серйозними є такі кандидати в своєму пошуку. Тому, перш ніж опублікувати свій профіль, витратьте час на завершення всіх основних його розділів. Чим повнішим буде профіль, тим вище буде ваш рейтинг у вибірці роботодавців. LinkedIn дозволяє вам дізнатися ступінь заповненості з допомогою показника «Ефективність профілю». Потім перевірте установки конфіденційності і переконайтеся, що ваш профіль відкрито спільноті. (Це відрізняється від установки, яка повідомляє вашу мережу контактів про оновлення профілю, її взагалі краще відключити.) Відкритий профіль дозволяє рекрутерам визначити, чи відповідний ви кандидат, без попереднього запиту контакту.

Приклад № 3 – «І швець, і жнець, і на дуді грець»

Коли ви в активному пошуку роботи, виникає спокуса використовувати весь свій арсенал знань і навичок, перерахувати всі досягнення і згадати кожну роботу, починаючи з середньої школи, аби вразити роботодавця. Але, намагаючись виглядати «майстром на всі руки», ви просто шкодите своєму діловому іміджу і ускладнюєте рекрутеру швидку оцінку вас як кандидата на конкретну вакансію.

Краще сфокусуватися на тій посаді, в якій ви себе бачите, і будувати свій профіль навколо неї. Повторюйте відповідні ключові слова у всіх розділах свого профілю для поліпшення пошукової оптимізації всередині LinkedIn. Наприклад, якщо ви шукаєте роботу маркетологом і справжній профі в організації рекламних кампаній в соцмережах, то заявіть про це у всіх полях профілю — не соромтеся! Розділ «досвід роботи» пишіть в зручному для читання форматі презентації (з виділенням пунктів та підпунктів), фокусуйтеся на досягненнях, а не тільки на перерахуванні обов'язків. Ви можете також описати завдання, які вам подобається вирішувати та шляхи їх вирішення.

Приклад № 4 — У вас обмежена кількість контактів

Звучить образливо, як ніби вся наша людська цінність залежить від кількості друзів і шанувальників на Facebook або Instagram! І LinkedIn в цьому сенсі не кращий за інші соцмережи, адже показує кількість контактів з самого верху профілю. Але якщо мова йде про успішний пошук роботи, велика кількість контактів дійсно може вам допомогти.

Насамперед, чим солідніше ваша мережа зв'язків, тим вище ваш рейтинг в результатах пошуку рекрутерів при підборі кваліфікованих кандидатів. Крім того, велика кількість контактів першого ступеня означає ще більшу кількість контактів другого ступеня. Ось саме вони і можуть стати цінним ресурсом при створенні цільового списку компаній, в яких ви б хотіли працювати. Якщо жоден з ваших «прямих контактів» не працює в цих компаніях, шанси, що працює хтось з контактів другого ступеня достатньо високі. І ви можете стати володарем заповітної рекомендації, попросивши знайомого представити вас потрібній людині з його мережі.

Тому вибудовуйте свою мережу зв'язків. Згадайте всіх, кого ви знаєте: друзів, родичів, нинішніх і колишніх колег. Приєднайтесь до відповідних груп LinkedIn на основі вашої галузі, географічного положення, освіти, інтересів. І, нарешті, частіше відвідуйте різні заходи, обмінюйтесь візитками при спілкуванні з людьми, а потім зв'язуйтеся з ними на LinkedIn. Ви побачите, як кількість контактів збільшиться за короткий проміжок часу.

Приклад № 5 — У вас зовсім немає рекомендацій

Зрозуміло, всі ми хочемо, щоб наші досягнення в роботі говорили самі за себе, але з поширенням онлайн відгуків на кожному сайті думка третьої сторони дійсно має значення.

І хоча HR-и, як правило, не перевіряють рекомендації до моменту прийняття остаточного рішення по кандидату, відгуки у вашому LinkedIn-профілі можуть дати вам перевагу. Якщо б ви були рекрутером і переглядали профілі двох кандидатів: один — зовсім без рекомендацій, інший — з добре написаними відгуками задоволених клієнтів, кого б ви, швидше за все, запросили на співбесіду?

Ще один плюс LinkedIn в тому, що ресурс дозволяє легко запросити чиюсь рекомендацію. Ви можете написати особисту записку разом з вашим запитом, а також запропонувати редагування перед публікацією рекомендації в своєму профілі.

Як ви бачите, гарно оформлений, чіткий, націлений профіль на LinkedIn може істотно прискорити шлях від початку пошуку пропозиції до роботи. Так, виправлення всіх «огріхів» профілю займе якийсь час, але результат окупиться з першою зарплатнею.

* Дані станом на 01.08.2016 року

З використанням матеріалів статті Janna Kefalas.

P. S.: Всі персонажі і імена вигадані. Будь-які збіги випадкові ;)

Рекрутинговий портал «Агрокар'ера»

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.