Компанія, яка була лідером на ринку до кризи, залишиться ним і після

03 квітня 2020, 06:53 3106

Компанія, яка була лідером на ринку до кризи, зможе залишитися ним і після. Звичайно, потрібно перебудувати внутрішні процеси, оптимізувати і скоротити витрати. Але лідером залишиться завдяки закладеним на початкових стадіях кільком фундаментальним позиціям.

Про це розповіла директор з маркетингу LNZ Group, ментор освітньої програми «Агрокебети» Юлія Каменєва під час онлайн-семінару «Роль маркетингу в аграрному бізнесі та як він змінюється в зв'язку із кризою».

Тому що перш за все в компанії повинна бути стратегія.

Стратегія — довгострокові цілі, до яких компанія прагне протягом декількох років. Вона планується на роки і має фундаментальний характер.

В аграрному бізнесі можна навести приклад стратегії, в якій закладається місія — нагодувати світ. Це те, що буде працювати через покоління, і жодна криза не змусить переглянути дану місію.

Наступна позиція — аналітика. Те, що працювало до кризи, буде працювати і після. Якщо маркетолог не вміє порахувати дані, а головне — інтерпретувати їх, він не зможе рухатися далі. Вимірювати потрібно: цільову аудиторію з акцентом на поведінкові характеристики; ціни, конкурентів, ринкове середовище, продукти тощо.

Вільям Томсон: «Якщо ви не можете щось виміряти, значить, ви не можете це виправити».

Портрет цільової аудиторії — те, з чим маркетологу потрібно засинати і прокидатися. Потрібно завжди відстежувати, як змінюється аудиторія, появу нових сегментів. 

Комплексні рішення — допоможіть цільовій аудиторії заощадити час і гроші. При виконанні цього завдання можна отримати лояльну аудиторію, яка залишиться з вами надовго.

Не пропонуйте один продукт, пропонуйте комплексне рішення. Приклад з аграрного ринку: компанії, які пропонують послуги від виробництва насіння до продукту, який стоїть на полиці магазину.

Бренд — частина стратегії, фірмовий стиль, лого, гасла тощо. Зараз дуже складно існувати без бренду. Це асоціація, яка допомагає компанії виражатися словами.

Системність — компанію не зачіпають зовнішні коливання. Звичайно, за глобальної кризи потрібно переглянути та оптимізувати процеси. Але в сприятливій ситуації потрібно завжди слідувати своєму комплексу рішень і наміченому плану на найближчі 5-10 років, незалежно від поведінки конкурента, або іншого ринкового коливання.

 

Наталія Помянська, AgroPortal.ua