По-перше, він виділить вас серед маси інших у даному сегменті, а по-друге, буде постійно підстьобувати працювати над собою: шукати точку диференціації, займатися позиціонуванням, витримувати і доводити лідерство, підтверджувати свою цінність.
Керівник має справу з двома сегментами ринку:
1. Внутрішній і його підсегменти:
— його керівництво, або стейкхолдери (інвестори, власники бізнесу, керівники керівника);
— рівні в ієрархії керівники;
— команда (давайте потроху відходити від «підлеглих», добре?).
2. Зовнішній, тобто соціум.
При роботі з внутрішнім сегментом необхідний чіткий системний підхід із деякими особливостями в роботі з підсегментами:
— потрібно зрозуміти потреби: що потрібно стейкхолдерам у вашій особі (доведення справ до кінця, об'єднання ряду команд, кризовий менеджмент, досягнення результатів, генерування ідей); що потрібно рівним в ієрархії керівникам (допомога в просуванні проєкту, зонтичний бренд при досягненні загального результату ряду команд); що потрібно команді (кар'єрне зростання, стабільна зарплата, страх самотності).
Найпростішим способом у розумінні потреб є запитання до цільової аудиторії. До цього моменту потрібно продумати і прописати основні моменти.
Далі нам буде необхідна стратегія взаємодії:
— сформулювати вашу цінність у вигляді USP (Унікальної Торгової Пропозиції), виходячи з потреб ЦА;
— підтверджувати вашу USP щоденними справами, проєктами — дотримуватися позиціонування в обраному сегменті;
— вибрати комунікаційну стратегію: Що говорити? Що показувати? В якому вигляді? Коли? З якою частотою? Який спосіб впливу прийнятний? Як працювати з командою індивідуально? Як працювати з командою в цілому?
— відкривати «блакитний океан», рухатися вперед: Що читати? Де черпати ідеї? Чим надихатися? Що застосовувати в роботі? З ким затверджувати і коли приступати до втілення? Який напрям задати команді?
— робити регулярний бенчмарк-аналіз (порівняння себе з іншими такими ж керівниками як всередині компанії, так і поза нею за всіма вищеописаними параметрами), робити висновки, якщо потрібно, вдаватися до ребрендингу, репозиціонування.
Зовнішній ринок, або соціум
Стратегія:
— навіщо вам бренд на зовнішньому ринку: Ви не хочете більше розсилати резюме при пошуку роботи? Ви хочете слави за межами компанії? Ви хочете перейти на новий рівень у своїй кар'єрі? Ваш варіант;
— проведіть дослідження ринку (проводьте його регулярно): Хто є брендом у вашому сегменті сьогодні? Яка історія успіху? У чому цінність для ринку? З якими цільовими аудиторіями працює? Яка стратегія комунікації?
— хто ваша цільова аудиторія: Такі ж керівники в сусідніх компаніях/бізнесах? Команди із сусідніх компаній/бізнесів? Підростаюче покоління, з яким ви хочете ділитися практичними знаннями? Інвестори, тому що ви в перспективі хочете піти у власний проєкт? Ваш варіант;
— у чому ваша цінність для ЦА? Сформулюйте USP (буде вашим мотто);
— позиціонуйте себе або розкажіть, чому ви краще за інших;
— ви — «блакитний океан»? Якщо ні, то як можна ним стати?
— продумайте комунікаційну стратегію: Як ви поєднаєте те, що робите всередині компанії, і те, про що хочете розповісти ринку? Як ви будете взаємодіяти з ЦА? Оновлювати профіль в Facebook, LinkedIn? Писати статті? Виступати на семінарах/конференціях? Читати тренінги? Писати книги? Публікуватися в лідируючих ЗМІ? Проводити консультації? Робити круглі столи? Вести блог? Ваш варіант;
— регулярно робіть бенчмарк-аналіз. Якщо потрібно, вдавайтеся до ребрендингу і репозиціонування.
Бренд потрібен. Це поза обговоренням. Залишилося визначитися зі стратегією, цінностями, тактикою взаємодії з ЦА, а також з внутрішньою готовністю, дисципліною і постійністю свого прояву.
P.S. Виходячи з усього вищеописаного, у керівника не залишається часу робити щось «руками». Він і не повинен. Для цього у нього є команда професіоналів. Винятки, в яких керівник «закатає рукава», звичайно, будуть. Але це винятки, внаслідок яких все вищеописане трохи призупиниться.
Юлія Каменєва, директор відділу маркетингу LNZ Group, тренер Освітньої платформи PROFI-Space
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.