Ранкова кава // Чому ми купуємо більше, ніж треба?

29 серпня 2019, 11:45 1969

Заходячи в супермаркет, ми знаходимося серед величезної кількості товарів — потрібних і непотрібних. Знаючі психологію маркетологи, роблять все для того, щоб крім основного списку продуктів ми купили якомога більше. Кожен раз, кладучи у візок товар, слід подумати — це усвідомлений вибір чи все ж нав'язаний рекламою?

1. Привабливі написи

Всілякі попередження на етикетках і банерах, які вже й так є відомою істиною, покликані привернути нашу увагу. Наприклад, рослинна олія без ГМО і холестерину, хоча в природі не може існувати іншої рослинної олії. Але саме така нав'язлива реклама рухає нашими імпульсивними бажаннями придбати правильний і нешкідливий товар. 

Генномодифікованих продуктів ми і зовсім сторонимося, як прокази. Але багато продуктів апріорі не можуть містити змінених генів, так як вирощені або добуті в дикій природі, куди не втручалася людина.

2. «Корисні» продукти

Найпопулярніший напис на продуктах харчування — «не містить консервантів». Наша рука автоматично тягнеться за еко-продукцією, хоча такий напис зовсім не говорить про її користь. Адже доданий цукор вже по суті виступає консервантом і не зробить наш організм здоровішим.

Ще один акцент, який робиться для залучення уваги, написи — сільське, екологічне. Не всі продукти можна виростити в селах або екологічно чистих зонах в такому великому споживчому обсязі. І слід розуміти, що сотні яєць в супермаркеті — це аж ніяк не надбання сільських курей-несучок, а простий рекламний хід.

3. Схвалення авторитетних інстанцій

Ніщо так не підвищує рейтинг продукту, як його схвалення авторитетними організаціями — спільнотою кращих мам, міністерством охорони здоров'я, інститутами здоров'я і якості. Подібні рекомендації організації зацікавлені давати за грошову винагороду або обопільну рекламу, і часто вони не відповідають за якість і склад продуктів.

4. Всі за зниженою ціною

Акції зі здешевленням товарів змушують людей купувати продукти про запас, хоча вони можуть зіпсуватися і опинитися в сміттєвому відрі. Завжди орієнтуйтеся на свою продуктову корзину і керуйтеся заздалегідь складеним списком продуктів, а не бажанням вигідно придбати непотрібний товар по акції.

5. Невірна підсумкова сума

Донісши продукти до каси, втомлені від шопінгу, покупці готові швидше їх отримати і оплатити чек. Дуже часто ціна на касі не відповідає заявленій ціні на полиці, але втома і байдужість пропускають ці невідповідності. Рідко коли покупець буде битися до останньої копійки за свій товар, більшість — ігнорує неточності в ціні, чим і користуються великі магазини.

6. Схожий дизайн етикеток

Деякі маловідомі марки розробляють логотипи і етикетки, схожі на етикетки відомих розкручених виробників. Картинка в нашій свідомості більш-менш збіглася — і товар виявляється в нашому кошику, ще й по приємно зниженій ціні. 

7. Місце під сонцем

Вважається, що товар, який магазину потрібно продати швидше, знаходиться на рівні наших очей. А на нижніх або верхніх полицях може стояти такий же товар, але якісніший і дешевший. Найчастіше, лінь не дозволяє нам зайвий раз нагнутися або потягнутися рукою. Те ж саме стосується продукції, яка швидко псується — найсвіжіша знаходиться в глибині холодильника, а з краю — продукція з терміном придатності, що вже закінчується.


AgroPortal.ua за матеріалами Foodandmood.com.ua