Безумовно, профілі в соцмережах не можна на 100% ототожнити з особистістю, але все ж вони дуже інформативні. І можуть допомогти роботодавцю або HR-у скласти про вас як хорошу, так і погану думку. Наприклад, у пошукача в резюме зазначено, що він має високі комунікативні навички, а в соцмережах — всього один акаунт, в якому не більше 100 друзів і підписників. Або кандидат вказує як хобі заняття спортом, тоді як майже на всіх фото — в розважальних закладах. Трапляється, що пошукач розповідає про участь у гучних проектах, а зв'язки з колегами або експертами у цій галузі не відображені в його профілі, так само, як і тематичні групи.
Що ж слід і чого не слід вказувати і показувати у соціальних мережах, щоб отримати роботу?
Використовуйте справжню фотографію, а також прізвище та ім’я. Кішечки, супергерої або політики на аватарці — це може бути мило і дотепно, так само, як і провокаційні ніки, але все це покаже вас не з кращого боку.
Скажіть «ні» неадекватним фотографіям. Таким, як фотосесії в стилі ню, у нетверезому стані. Прослідкуйте, чи не позначили вас друзі на подібного роду фотографіях у загальному доступі.
Зверніть увагу на манеру спілкування. Намагайтеся не вживати ненормативну лексику і не робити заяв у різкій і грубій формі — рекрутер може дійти висновку, що в стресовій ситуації ви можете повести себе агресивно і неадекватно. Крім того, якщо ви є прихильником якоїсь політичної або релігійної течії, не варто публікувати образливі пости на адресу опонентів.
Перегляньте групи і спільноти, в яких перебуваєте. Виходячи з цього, можна зрозуміти коло ваших інтересів, чим саме ви захоплюєтеся і займаєтеся у вільний час. Варто додатися у професійні групи, які безпосередньо відносяться до роботи, — так ви покажете зацікавленість у розвитку. А ось участь у десятках груп на кшталт «Як швидко вийти заміж» буде вам не на руку — HR може зробити висновок, що на роботу ви влаштовуєтеся тільки за цим.
Не варто говорити зайвого. За вашими статусами рекрутер може з'ясувати ваші інтереси, спосіб життя, ставлення до роботи, тому краще утриматися від обурень з приводу попереднього місця, і тим більше не розголошувати всі його таємниці. Роботодавець може зробити висновок, що так само ви «видасте на-гора» всю інформацію про нього. До речі, в 2011 році одразу кілька співробітників компанії Volvo були звільнені після того, як один з них написав у Facebook: «Ось і пройшов ще один робочий день у цьому дурдомі», а інші співробітники «лайкнули» і підтримали його в коментарях.
Трохи цифр:
— 89% компаній використовували соціальні медіа для найму персоналу в 2016 році;
— одному з трьох кандидатів було відмовлено, тому що в соцмережах було знайдено щось негативне про нього;
— 14,4 мільйонів людей знайшли поточне місце роботи завдяки соціальним медіа;
— 86% роботодавців відзначають, що кандидати повинні зробити свої профайли більш дружніми для рекрутерів;
— 50% компаній моніторять інформацію про потенційного кандидата на Facebook.
Звичайно, інформація з соцмереж не є вирішальним чинником при прийнятті на роботу, але вона дозволяє відсіяти явно невідповідних кандидатів. Якщо у рекрутера є два претенденти з приблизно однаковою кваліфікацією, але при цьому профілі одного з них більш привабливі, — відповідь на запитання «кого візьмуть на роботу?» досить прогнозована.
AgroPortal.ua за матеріалами Міжнародного кадрового порталу hh.ua