Ранкова кава // Як змінилась трудова міграція у 2018 році?

21 січня 2019, 07:00 2961

В кінці 2018 року міністром соціальної політики була озвучена кількість українських трудових мігрантів: на постійній основі за кордоном перебуває 3 мільйони 200 тисяч громадян України.

З’ясовуємо, як за останній час змінилась структура попиту та пропозиції на ринку праці в іноземних компаніях, які мотиви спонукають українців до пошуку роботи за кордоном та з якими труднощами доводиться стикатись під час трудової міграції.

Згідно з результатами опитування HeadHunter Україна, у 92% респондентів є бажання попрацювати за кордоном. А от досвід такої роботи є у 29% опитаних. Серед мотивів працевлаштування за кордоном: можливість заробити грошей, відсутність гідної роботи в регіоні проживання, сімейні/особисті обставини, цікава пропозиція від нового роботодавця, необхідність отримати досвід роботи за кордоном заради свого подальшого професійного розвитку, можливість отримати нові навички та підвищити кваліфікацію, відсутність довіри до українських роботодавців тощо.

Проте і ті, хто працював у іншій державі, й ті, хто такого досвіду не має, визнають: ця робота пов'язана з певними труднощами. Серед них: розлука з рідними і близькими, мовні проблеми і складнощі з оформленням документів та пошуком роботи.

Які ж галузі затребувані закордонними роботодавцями та представники яких сфер готові до переїздів? Якщо український ринок праці у 2018 році був відносно стабільним та суттєвих змін у структурі зафіксовано не було, то пропозиції та запити про роботу від іноземних компаній мали досить динамічний характер. Чимало вакансій для українців розміщують роботодавці з Німеччини, Польщі та інших країн. Причому кількість пропозицій про роботу в Німеччині зросла на 13% в порівнянні з показником за грудень 2017-го, а в Польщі знизилась на 12%. Аналіз бази вакансій та резюме HeadHunter Україна показав, що станом на грудень 2018 р. до топ-5 сфер, у яких найчастіше є пропозиції роботи та у яких шукають роботу наші співвітчизники в Польщі та Німеччини, входять:

Порівняно з початком року до топ-5 сфер з резюме кандидатів, які готові переїхати до Польщі, увійшли «Топ-менеджмент» та «Початок кар’єри». А до топ-5 сфер з вакансіями у Німеччині увійшла «Медицина». Також зросла кількість вакансій у сфері «Будівництво» у Німеччині та зменшилась у сферах «Робочий персонал» та «Виробництво» у Польщі. Серед пошукачів, які готові переїхати до Німеччини та Польщі, зменшилась кількість резюме в галузі «IT, телеком» та збільшилась у сфері «Маркетинг».

Міграційні настрої, які залишаються на досить високому рівні, підштовхують українських роботодавців до пошуку додаткової мотивації для персоналу. Все частіше компанії говорять про необхідність створювати та розвивати ціннісну пропозицію роботодавця (EVP), турбуватись про щастя, ментальне і фізичне здоров'я співробітників, будувати їхній емоційний зв'язок із брендом компанії, підвищувати рівень «причетності» і eNPS (employee Net Promoter Score). Бізнес-кейси номінантів та переможців «Премії HR-бренд Україна» яскраво ілюструють ці тенденції. Адже бізнес, метою якого є розвиток і зміцнення своїх позицій на ринку, розуміє важливість та мінливість людського фактору.


AgroPortal.ua за матеріалами Міжнародного кадрового порталу hh.ua