Соціальна Мануфактура BeeThe являє собою екосистему досвідчених крафтярів. Кожен бенефіціар, пасічник, травник чи фермер має своє хобі, проте вони не знають, як на ньому заробляти. Підприємство підтримує їх прагнення займатися своєю улюбленою справою, ділитися досвідом та допомагає перетворити хобі на бізнес.
Про це AgroPortal.ua розповіла одна із засновниць Мануфактури BeeThe Ольга Пономаренко.
Вона зазначає, що важливим у діяльності виробництва є також спілкування з крафтярами — навчаючись у них їхньої улюбленої справи, члени мануфактури сприяють їхній соціалізації. Також додатковою соціальною складовою BeeThe є відрахування 20% від чистого прибутку на розвиток інших соціальних підприємців.
Неоніла Божко, співвласниця Соціальної Мануфактури BeeThe
Заснували і займаються розвитком Соціальної Мануфактури BeeThe Неоніла Божко, яка налагоджує та контролює виробничі, закупівельні та управлінські процеси діяльності бізнесу, та Ольга Пономаренко, котра має досвід у сферах ритейлу та харчового виробництва, у створенні та виведенні на ринок нового бренду.
«Ми вдосконалюємося щодня, розвиваємося, кожного разу освоюючи нові знання та здобуваючи практичні навички. Це наш перший соціальний бізнес, який ми започаткували ще у 2021 році. З початком війни ми призупинили діяльність, займалися волонтерством, а в липні 2022 року вирішили відновлюватися та ще активніше працювати над розвитком і масштабуванням. Тоді ж ми додали два нові напрями — шоколадна майстерня та домашня консервація, таким чином підтримавши ВПО з Харкова та сім’ю з Черкащини», — пояснюють засновниці.
Медова Майстерня BeeThe — це пілотний проєкт й один із напрямів діяльності мануфактури. Три роки тому Ольга та Неоніла познайомилися з пасічником з майже 50-річним досвідом. Його світлий розум, досвід і бажання ділитися ним надихнули жінок на створення Медової Майстерні BeeThe, а з часом — на розширення діяльності.
«Метою нашого соціального підприємства є підтримка людей поважного віку та жінок із сільської місцевості, що мають крафтове виробництво, безцінні знання та бажання ними ділитися. Проте самостійно їм складно створювати бізнес-моделі, стратегії розвитку, маркетингу та сучасних каналів збуту в мережі Інтернет. Як наслідок, вони змушені були віддавати плоди своєї праці оптовим закупівельникам за критично низькими цінами, яких повною мірою не вистачає навіть на обслуговування пасіки», — розповідає Ольга Пономаренко.
Тому мануфактура закуповує у них мед, чай, перероблені овочі та ягоди за справедливою (ринковою роздрібною) вартістю, пакує ці продукти у конкурентоспроможне паковання та пропонує їх поціновувачам натуральних, фермерських, корисних смаколиків.
На сьогодні до асортименту продукції, яку пропонує BeeThe, входить: натуральний мед, свічки з вощини та медового воску, шоколадні цукерки, цукати в шоколаді, трав’яні чаї, домашнє варення, соуси та консервація.
Мануфактура має розроблений сайт і сторінки в Instagram та Facebook, а також її продукція представлена на поличках та сайті магазину подарунків товарів соціальних підприємців «ДоброДій».
З огляду на чітке прагнення до масштабування та зростання обсягу продажів, Ольга та Неоніла власними силами й за власні кошти облаштовують виробниче приміщення біля однієї з пасік у місті Ржищів на Київщині та виробниче приміщення для виготовлення домашньої консервації на Черкащині.
Їхня продукція — це смаколики, які не лише беззаперечно корисні, а й мають привабливий зовнішній вигляд та сучасне паковання. Окрім виготовлення продукції, виробництво має наміри зберегти прадавні рецепти бджільництва шляхом передачі досвіду від пасічників, популяризувати мед і медову продукцію та змінити культуру споживання меду.
Фахівці BeeThe вірять, що тільки з любов'ю до природи, працею і повагою до досвідчених професіоналів можна створити по-справжньому шедевральний продукт і досягти поставленої мети. Результатом діяльності вони також вбачають екологічний вплив, оскільки популяризація медової справи та бджільництва буде корисною для збереження екосистеми плодових і квітучих культур в Україні.
Дане соціальне підприємство відразу вирішує проблему споживачів (можливість натрапити на фальсифікований мед, «шкідливі» солодощі) та виробників (надає можливість спілкування та обміну досвідом, займатися улюбленою справою, збувати продукцію за ринковою вартістю.
«Наше соціальне підприємство базується на взаємовідносинах, залученості та підтримці. Це стосується і бенефіціарів, і партнерів, і споживачів. Ми усвідомили, що, окрім якісного натурального меду та інших смаколиків, важливо доносити до кожного покупця нашу місію та історії наших бенефіціарів. Саме тому до кожного замовлення ми докладаємо листівку з фотографіями та короткою біографією наших дідусів і бабусь, якими ми захоплюємося, адже цим захопленням так приємно ділитися», — зазначають засновниці BeeThe.
Позитивним зовнішнім ефектом від діяльності підприємства є екологічний та соціальний вплив. Більше пасік — це більше бджіл, що важливо як для збереження екосистеми квітучих і плодових дерев та рослин, так і для продуктової безпеки загалом.
Можливо, успіх мануфактури надихне інших людей на заснування подібних підприємств, що призведе до масштабування соціального впливу.
Єлизавета Котенко, AgroPortal.ua