Мода на «зелений» спосіб життя, здорове харчування і натуральний одяг, заощадження енергії та природних ресурсів вже десятиліття поширюється світом і в останні роки дісталася і до України.

Споживачі з великих міст вже готові купувати екологічні товари та послуги, а пропозиція у підприємців поки дуже скромна за кількістю та якістю, особливо в регіонах. Які ж ніші для зеленого бізнесу поки чекають на підприємців?

1. Екобудівництво

Будинки з соломи, деревних блоків, глини, саману, очерету, конопель та інших натуральних матеріалів уже кілька років набувають популярності. Тепер будують не тільки окремі житлові будинки для ентузіастів, а й цілі екопоселення. А ще замовляють побудувати заклади відпочинку: сауни, лазні, дитячі табори, бази відпочинку, ресторани, клуби. Наприклад, можна зайнятися виробництвом та продажем готових солом'яних і очеретяних блоків, які будуть використовуватися для будівництва. Андрій Бобровицький із Києва, власник компанії «Хата бобрів», будує житло з енергоефективних матеріалів понад 10 років. Крім власне будівництва, затребувані консультації та семінари для майстрів-будівельників.

2. Екоремонт

Ще один напрямок розвитку для підприємця. В ремонті та оздоблювальних роботах використовуються глиняні штукатурки, безпечні казеїнові і глиняні фарби. Однією з перших була компанія GlinKo, вона і створила ринок для послідовників. Можна запропонувати до традиційного дому з цегли глиняні підлоги і покриття дахів із натуральних матеріалів (конопель, очерету, соломи). Зелений дах  — один із таких модних трендів — тільки приходить до України. Влаштувати на даху офісу або багатоповерхівки міні-сквер, газони, квітник чи навіть посадити дерева  — це поки дорога послуга, яку можуть пропонувати ландшафтні дизайнери разом із будівельниками.

3. Екологічний клінінг

Це, по суті, прибирання з використанням екологічно безпечних миючих засобів, що актуально не тільки для алергіків. Ще з 2006 року в Києві успішно працює Еcocleaning, час створювати подібні компанії і в регіонах.

4. Відходи і рециклінг

Переробка різних відходів  — ця галузь бізнесу дуже поширена і стабільно прибуткова за кордоном, а в Україні вона тільки набирає обертів. ОСББ вже починають замовляти послуги у приватних компаній із вивезення сміття, які пропонують якісну послугу, а ще вони стимулюють населення до сортування сміття, який у подальшому здають на переробку. Компанія «Грінко» однією з перших увійшла в цей бізнес і взяла кредит для будівництва сортувального заводу. Компанія «Юджин картон» виготовляє з переробленого картону меблі, іграшки, речі для побуту.

5. Створення «зеленого» офісу

Сюди входить пристрій комфортного простору згідно зі східними або слов'янськими традиціями, озеленення, підбір рослин, догляд за ними. Можливі заміна дизайну, меблів, підбір енергозберігального обладнання, управління «сміттєвими потоками», відбір екологічних офісних канцтоварів.

6. Екодизайн

Це не тільки дизайн інтер'єру з використанням природних матеріалів. Оформлювати упаковку «екологічних» продуктів і товарів, робити рекламні макети в стилі «природних»  — це також новий для рекламних агентств і студій напрямок, в якому немає конкуренції. У цій галузі працює тільки студія «Органічний графічний дизайн».

7. Впровадження енергозбереження

Установка сонячних панелей і колекторів, вітрогенераторів, теплових насосів  — послуга не нова, але попит на неї зростає щорічно, незважаючи на несприятливе економічне становище. Малий бізнес зрозумів, що це вигідно, і намагається шукати кредити на енерго- і ресурсозбереження. Виграє той, хто здатний не тільки надати послугу, але і допомогти клієнтам з отриманням фінансування. Українці здатні не лише платити дилерам міжнародних компаній, а й самі створювати нові технології. Так, минулого року український підприємець і винахідник Олександр Туз запустив в Європі завод із виробництва українських акумуляторів Serenis ESS, який став конкурентом відомим Tesla Power Wall.

8. Екопродукт

Виробництво органічних продуктів харчування зараз на злеті, але фермерам варто знати, що органічною вважається виключно сертифікована продукція. У мегаполісах і не тільки настає зоряний час для консультантів з дієтології, здорового харчування. «Бізнес в інтуїтивному харчуванні може діяти таким чином: поставка та реалізація органічних продуктів, ведення лекцій із розвитку своєї інтуїції, яка завжди може підказати, що, де і коли треба з'їсти саме вам, фінансова аналітика з ведення фінансів і економії ресурсів при такому харчуванні, дієтологія, відкриття магазину, щоб найвимогливіша людина максимально комфортно вибрала для себе якісні товари споживання тощо»,  — радить Лада Готова, організатор простору «Ладодо», експерт з інтуїтивного харчування і живого одягу.

9. Екологічний транспорт

Електричний транспорт у світі  — це в першу чергу електровелосипеди. CEO & Founder в delfast.com (служба доставки на електробайках) Данило Тонкопій підказує: «Я бачу в Україні значний потенціал у ніші виробництва електротранспорту. Багато людей в Україні займаються цим на рівні «гаражу», я з багатьма з них знайомий. Їм потрібна підтримка як капіталами, так і «підприємницькою енергією»  — серед них багато винахідників, але мало продавців».

10. Ековідпочинок

Зелені садиби сільського туризму, екоготель класу люкс, екобази відпочинку  — цей напрямок туризму має всі шанси на зростання. гарний приклад комплексного підходу в цій справі показала Анастасія Ле Хак, власниця екоготелів Maison Blanche. Це дві заміські екосадиби під Києвом і міні-готель в центрі столиці. Номери цих готелів оформлені виключно з використанням натуральних матеріалів: меблі, білизна, косметика. Прибирання проводиться органічними засобами. Тут же працює органічне кафе зі здоровою їжею, а органічне SPA пропонує догляд із природних речовин (це можуть бути окремі напрямки для бізнесу).


AgroPortal.ua за матеріалами Rodovid.me

Мультимедіа