Таку думку за підсумками відвідування виставки «Зелений Тиждень 2017», що проходить у Берліні, висловив генеральний директор асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Тарас Висоцький.
Після стриманих 2015-2016 років, зазначає він, до України виявляють прямий інтерес, але, природно, потенційні партнери висувають свої умови.
З огляду на те, що Україна — країна, орієнтована на експорт продовольства, гендиректор УКАБ оцінює «Зелений Тиждень» як можливість для подальшого розвитку попередніх домовленостей щодо поставок агропродукції на зовнішні ринки.
Незважаючи на те, що міжнародна торгівля стає все більш ліберальною, продовольчі ринки дуже сильно контролюються з точки зору якості і доступу до них. Тому існує класичний алгоритм: спочатку досягаються домовленості на рівні країн, потім виконуються необхідні процедури і тільки після цього «бізнес робить бізнес». «І без політичного консенсусу цього не можна досягти. Зараз у нас є можливість — і це головна мета «Зеленого Тижня» — вибрати країни для подальшої співпраці», — розповів Тарас Висоцький.
Він зазначив, що завдання для кожної країни на «Зеленому Тижні» — представити внутрішню культуру споживання, культуру виробництва аграрної продукції європейському споживачу. Перш за все, мова йде про готову продукцію. Але оскільки Україна більшою мірою експортує сировину, напівфабрикати, для неї ця виставка не є дуже актуальною. Тому учасники від України більше займаються налагодженням бізнес-відносин і досягненням політичних домовленостей.
«Всі розуміють, що в України дуже великий нереалізований потенціал, а в європейців є фінансові ресурси. Тому у них очікування одні — щоб ми і далі продовжували впроваджувати реформи. А для цього існують основні принципи: верховенство права і прозорі бюрократичні процедури. І перш ніж інвестувати в наш аграрний сектор, європейці хочуть з’ясувати, як проходять структурні зміни в Україні», — підсумував Тарас Висоцький.
Катерина Золотаренко, AgroPortal.ua