Про це заявив засновник першої в Україні приватної залізниці Євген Погуляєв.
На його погляд, залізниці України більше підходить американська модель, тому що 75% її роботи — це перевезення вантажів.
«В Європі ж все навпаки. До того ж у європейців грошей явно більше. Про який європейський сценарій можна говорити ?! Під це немає грошей і не тільки... Та й вихідний матеріал зовсім інший!» — вважає Євген Погуляєв.
Він також зазначив, що «створення ПАТ — це абсолютна дурість, яка згодом виправлятиметься, але це буде мати дуже велику ціну». Фактично уряд відпустив УЗ у вільне плавання без грошей. Тепер є правління, яке, виходячи з коштів компанії, має розраховувати і планувати, що робити, де шукати клієнтів, з ким домовлятися. А держава стала стороннім спостерігачем, не створивши нормальних умов для того, щоб згодом зберегти за собою контроль над інфраструктурою, тарифами, безпекою і визначати політику розвитку транспорту в цілому.
«У нинішньому вигляді ПАТ «Укрзалізниця» існувати не зможе», — каже Євген Погуляєв. І якщо нічого не зміниться, то громадяни «понесуть залізницю на металобрухт». До остаточного «стоп» залишилося, можливо, років п'ять.
Разом із тим, вважає експерт, регіональні філії могли б стати самостійними гравцями, акціонерами яких можуть бути великі вантажовідправники. Тоді б ці компанії працювали зовсім по-іншому.
AgroPortal.ua за матеріалами «ЦТС»