Український бізнес вбачає майбутнє в ЄС

04 листопада 2016, 07:13 2524

Взагалі все більше і більше українських компаній виходить на ринок ЄС, а експорт почав зростати не тільки в реальному вимірі, а й в номінальному.

Про це розповіла директор з наукової роботи Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Вероніка Мовчан.

Звичайно, зазначає вона, показники різних секторів різні. Дуже динамічно зростає експорт продукції харчування, в першу чергу олії. А також продукції машинобудування.

До того ж збільшилася кількість виходів нових компаній, тобто компаній, які раніше на цей ринок не експортували. Отже, ринок ЄС став більш привабливим.

«Також це видно із використання тарифних квот. Вони займають невелику частку загального експорту, але, оскільки це спеціальний режим регулювання торгівлі, існує механізм моніторингу наповнення тарифних квот, і можна подивитися, наскільки активно йде торгівля. Наприклад, тарифну квоту на цукор, яка в 2014 р., на початку введення автономних торгових преференцій, взагалі не використовувалася, в 2015 і 2016 рр. було повністю вичерпано. Тобто компанії використовують можливості безмитної торгівлі і хочуть більше й активніше торгувати», — констатує експерт.

На її думку, якщо говорити про подальший розвиток торгівлі з ЄС, перспективи досить позитивні. Після введення автономних преференцій, які потім замінили створенням повноцінної зони вільної торгівлі, вже пройшло кілька років. Це час, який був потрібен підприємствам для того, аби знайти партнерів, визначити товарні ніші, адаптувати продукцію. Плюс макроекономічна ситуація стабілізувалася, продовжується дерегуляція, полегшується валютне регулювання. Тобто створюються також внутрішні стимули для того, щоб активніше виробляти й експортувати.

«Тому я дуже сподіваюся, що ми побачимо найближчим часом продовження і прискорення зростання експорту в ЄС. Як тих компаній, які вже зараз на ринку, так і виходу нових компаній малого і середнього бізнесу. Кількість запитів щодо того, як вийти на ринок ЄС, свідчить, що дуже багато підприємців зараз думають саме про цей ринок», — підсумувала Вероніка Мовчан.


AgroPortal.ua за матеріалами «НВ Бізнес»