З одного боку, це обмежує розвиток галузі, а з іншого — надає багато можливостей іншим гравцям ринку, вважає СЕО Portmone Святослав Комаха.
Спеціаліст також називає головні тенденції розвитку сфери технологічних фінансів, які сьогодні панують у світі.
Перший тренд — мобільність
За останні 5 років в західних країнах кількість мобільних платежів зросла в 9 разів. Майже 10% американців взагалі вже не використовують гроші або картки, усі розрахунки виконують через смартфон. У Китаї у 2016 році було здійснено мобільних платежів на суму в $2,4 трлн. І в Україні є гарні передумови для розвитку такої системи.
Другий тренд — онлайн-перекази
У 2017 році прогнозується, що трудові мігранти перекажуть у країни походження $673 млрд, частка онлайн-переказів складе близько 14% (6% — у 2014 році). Крім того, обсяг світового e-commerce в поточному році складе $2,35 трлн.
На території України є топ-3 маркетплейси: olx, rozetka й alibabaexpress. Останній має 30% інтернет-аудиторії України, а це імпорт товарів, кошти від якого йдуть за кордон... Це шлях до ведення прозорого інтернет-бізнесу, забезпечення прозорого руху коштів і багато чого іншого.
Третій тренд — Fintegration
Сьогодні класична модель банкінгу трансформується, відділення банків перетворюються на сервісні пункти. Це схоже на революцію, але, з іншого боку, така тенденція структурує та рухає інвестиції в банк для покращення банківської системи, мобільного банкінгу та ін.
Четвертий тренд — безпека платежів та ідентифікація
Це ключова річ, яка показує рівень сервісу та повагу до клієнтів. Для прикладу, втрати від фроду (вид шахрайства в галузі інформаційних технологій, зокрема несанкціоновані дії і неправомірне користування ресурсами і послугами в мережах зв'язку. — Прим. ред.) коштували бізнесу тільки у США $32 млрд і виростуть до 10 разів в 2020 році. В Україні ситуація трошки краща, тому що 60% карток мають 3D Secure.
П'ятий тренд — дані, які підтримують усі попередні тренди
Фінансові установи повинні бути більш пильними з погляду збереження та контролю даних й говорити не тільки про оцінку клієнтів за його доходами, втратами та поведінці. Ми також повинні враховувати всі класичні фінансові продукти, у тому числі кредитні інструменти. Ми повинні володіти новими фінансовими продуктами та вести більш ефективну роботу з класичними сервісами.
AgroPortal.ua за матеріалами «Діло»