Таку думку висловив у інтерв'ю ІА «АПК-Інформ» директор компанії Shtef Freight Management Олександр Штефанець.
«На ринку Причорноморського регіону значний тиск на ціни надає надходження пропозицій російських товарів, вартість яких може бути нижче за українські на 10 $/т і більше. Тобто конкуренція дуже висока, і в умовах, що склалися, необхідно підвищувати конкурентну перевагу і цінову пропозицію», — зазначає Олександр Штефанець.
За його словами, в Україні за останні роки логістика урізноманітнилася і стала багатовекторною. Чималий вплив на це зробило введення вагового контролю на дорогах і маршрутизації залізничних перевезень.
«В залежності від вхідної інформації щодо того, де регіонально знаходиться зерно, який його обсяг і якісні характеристики, наявності необхідної інфраструктури і можливостей, в який порт його необхідно доставити, яку морську лінію використовувати, необхідно методами математичного і ризик-аналізу вибирати один із можливих способів його доставки», — говорить Олександр Штефанець.
Він зазначає, що на сьогоднішній день найбільш ефективним і оптимальним видом логістики є синхронізація імпорту з експортом без порожнього переїзду, завдяки чому можна буде конкурувати на зовнішньому ринку.
«Звичайно, організація такої логістики вимагає деякого часу для проведення аналізу та підготовчих робіт, але сам результат дає значний економічний ефект. Уже сьогодні у нас є успішні приклади роботи такої логістики.
Давайте розглянемо розбивку ціни на жовтий горох, виходячи із закупівлі, наприклад, у Тернопільській області. Ціна на умовах EXW із внутрішнього елеватора або з поля — 165-174 $/т, витрати на доставку зерна на залізничний елеватор або термінал для навантаження в контейнери — 6-15 $/т, вартість контейнерної логістики, включаючи навантаження, оформлення і залізничний тариф до Одеського порту — 30 $/т. У підсумку ціна на базисі FAS Одеса становить 210 $/т, а з урахуванням вартості фрахту 50 $/т до порту Карачі (Пакистан) вартість гороху складе 260 $/т CFR. У разі виключення порожнього рейсу залізничних вагонів і навантаження контейнерів «від дверей» внутрішнього елеватора можна досягти економії до 25 $/т», — розповідає Олександр Штефанець.