Таку думку висловив економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак.
Він зазначив, що в світі щорічно зростає потреба в столовому винограді. Але попит зростає не на всякий виноград, а саме на виноград високої якості, за який споживачі готові заплатити вищу ціну. Зокрема, в країнах ЄС на сьогоднішній день не існує попиту на фрукти непреміальної якості. Особливо це стосується країн з так званого блоку ЄС-15.
«Важливо також знати, що споживач цінує зручність споживання. Щодо винограду це означає наявність безнасінних сортів з виноградинами великого калібру», — підкреслив експерт.
Крім того, за словами Ярмака, споживач все більше звертає увагу на екологічність товару та його упаковку, а також на стійкість системи виробництва та реалізації продукції.
«Важливо й те, що сьогоднішні споживачі, які належать до так званих поколінь Y і Z, мають абсолютно інші цінності в споживанні — їм буде вкрай складно продати неорганічну продукцію в неекологічній упаковці, а самі покупки вони будуть здійснювати переважно онлайн, причому не за допомогою клавіатури і навіть не за допомогою програми смартфона, а через голосового помічника, типу Amazon Alexa», — пояснив Андрій Ярмак.
При цьому, за словами експерта, важливо враховувати, що органік — це найбільш швидко зростаючий сегмент столового винограду. Однак виростити такий виноград значно складніше, аніж звичайний — він вимагає впровадження високотехнологічного виробництва. Крім того, зберегти такий виноград також набагато складніше, ніж продукт, вирощений конвенціональним способом.
В цілому ж на світовому ринку свіжого столового винограду найбільшим попитом користуються безнасінні сорти. Наприклад, на ринку США лідером за обсягом виробництва є сорт Scarlet Royal зі щорічним зростанням продажів на 80%. Другим і третім найбільш популярними сортами відповідно є Autumn King і Flame Seedless.
«Саме на ці три сорти припадає 60% всього обсягу виробництва в США. Хоча сорти швидко змінюються — виноградник в США живе недовго через зміну попиту і переваг споживача, хоча його можна було б експлуатувати ще багато років. Однак виробники воліють викорчувати продуктивний сорт, якщо помічають, що попит на нього починає знижуватися, і замінити його тим, що в тренді й у фаворі у споживача», — пояснив Андрій Ярмак.
AgroPortal.ua за матеріалами EastFruit