Популізм українського уряду загрожує санкціями з боку іноземних партнерів

02 вересня 2020, 07:22 1562

Лобізм та популізм уряду та Президента загрожують для України санкціями з боку іноземних партнерів. Також це може обернутися погіршенням загальної ситуації у вітчизняному бізнесі.

Таку думку AgroPortal.ua висловив керівник аналітичного департаменту Concorde Capital Олександр Паращій.

«Наприклад, законопроєкт №3739, який змінює порядок держзакупівель у галузі машинобудування. Він дискримінує іноземних виробників та надає перевагу українським на конкурсах. Тобто це — лобізм та протекціонізм, який нічим не обґрунтований», — зазначив він.

І те, що в нас є промислове лобі, яке хоче продавати свою продукцію поза конкурсом і ринком за вищими цінами, — це не секрет, сказав експерт.

«Кожен виробник прагне реалізувати своє дорожче. І якщо є можливість пролобіювати якісь законодавчі ініціативи, які дозволять йому це робити, то він цією можливістю скористається. Але в цьому можуть прослідковуватися елементи корупції. А якщо покупці будуть переплачувати, то постраждають від цього всі, тому що в бюджеті та держкомпаніях буде менше грошей», — додав Паращій.

Що стосується популізму, яскравим прикладом, за його словами, є анонсування урядом і Президентом підвищення мінімальної заробітної плати до 6 тис. грн, а згодом — і до 6,5 тис. грн. Ці рішення вони загортають у ідею: «Ми дбаємо про людей». Однак це відбудеться, насправді, коштом бізнесу, який буде платити вищі податки. А він і без того перебуває в ненайкращому стані, додав експерт.

«Якщо норми, які стосуються раніше згаданого закону, суперечать зобов'язанням України щодо Світової організації торгівлі, то до нас можуть застосувати серйозні санкції», — прогнозує він.  Можливий варіант запровадження якихось обмежень на купівлю української продукції. «Наприклад, введуть антидемпінгові мита. Або просто — якісь «загороджувальні» квоти», — додає Паращій.

За його словами, у такому випадку можна діяти наступним чином: якщо іноземний виробник хоче отримати великий контракт в Україні, то потрібно, щоб його частина виконувалася всередині.

«Можна згадати приклад із закупівлею «Укрзалізницею» американських локомотивів. Тоді домовлялися про те, що їх будуть доукомплектовувати на українському заводі. Однак я не чув про якийсь реальний прогрес у цій справі», — говорить він. За його словами, якщо держава хоче допомагати місцевим виробникам, то, напевне, наприклад, МВС не буде закупляти французькі гелікоптери. А намагатиметься знайти виробника в Україні. Те саме з будь-якою технікою, додав він.    


Наталія Рекуненко, AgroPortal.ua