Таку думку висловив керівник економічного відділу Посольства України в Республіці Польща Ігор Баранецький під час вебінару «Як аграріям залучити довгі та дешеві гроші з країн ЄС на прикладі Польщі».
«Польща — це ринок для українського експорту, який поступається за обсягами лише Китаю. Україна експортує на понад $700 млн аграрної продукції на ринок Польщі, але проблема в тому, що багато компаній ідуть шляхом private label. Ми вболіваємо за те, щоб саме українські бренди більше були представлені на полицях польських торгових мереж», — зазначає Ігор Баранецький.
За його словами, оскільки Україна та Польща є конкурентами в АПК, то є два шляхи — або жорстко конкурувати, або ж співпрацювати. На думку Ігоря Баранецького, взаємовигідне майбутнє двох країн полягає виключно в можливості успішно реалізовувати спільні проєкти, в тому числі щодо переробки готової продукції з високою доданою вартістю та ефективної кооперації на ринках третіх країн.
«За оцінками експертів, обсяг українського капіталу в Польщі коливається на рівні $1 млрд. Сьогодні майже 14 тис. компаній в Польщі — це компанії, де є частка українського капіталу чи співзасновник — громадянин України. Польща стала своєрідним плацдармом для подальшого виходу українських компаній на ринки ЄС», — стверджує Ігор Баранецький.
Він додав, що пріоритетом роботи Посольства України в Республіці Польща є просування українського експорту на зовнішні ринки та залучення іноземних інвестицій в Україну.
«Єдиним маркером ефективності нашої роботи є успіх українських компаній на польському ринку. Якщо компанія дозріла до експорту, чітко розуміє, що хоче і що може, ми можемо підказати, як і де знайти партнера та які фінансові інструменти можна залучити», — зазначає Ігор Баранецький.
Людмила Лебідь, AgroPortal.ua