Таку думку висловив народний депутат, президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко.
Він наголосив на необхідності розвитку переробки та експорту молочної продукції.
«Для реалізації таких масштабних планів необхідним є процес гармонізації законодавства із європейським законодавством та його імплементація. Сьогодні ВРУ працює над законопроектами та підзаконними актами в контексті імплементації Угоди про асоціацію з ЄС, але можемо констатувати, що цих зусиль поки що недостатньо для розвитку галузі з бажаними темпами», — сказав він.
Виробництво молока в країні поки що скорочується, і цю тенденцію не вдасться подолати ще як мінімум три роки, вважає депутат. Натомість сільськогосподарські підприємства впродовж останніх шести років збільшують пропозицію високоякісної сировини, тоді як домогосподарства стабільно знижують виробництво молока, і підприємства майже не встигають компенсувати це зниження.
«Від повноцінної кризи через зменшення виробництва молока галузь рятують, в основному, не найкращі фактори. Насамперед це низький рівень споживання молочних продуктів в Україні, обумовлений як низькими доходами українців, так і суттєвим зменшенням кількості споживачів внаслідок втрати територій і трудової міграції», — зауважив Козаченко.
Балансувати галузі допомагає також статус країни-експортера, уточнює нардеп.
«Та попри існуючі негативи, наслідки глибокої геополітичної і економічної кризи, що розпочалася в 2014 році, українським молочникам в значній мірі уже вдалося подолати. Є сподівання, що «дно» в падінні виробництва і споживання молочних продуктів в Україні уже пройдено. В поточному році, швидше за все, відбудеться збільшення випуску продукції для внутрішнього ринку як за рахунок прогнозованої цінової стабілізації, так і за рахунок очікуваного підвищення благополуччя українців», — уточнив Козаченко.
Проте розраховувати на суттєве збільшення споживання молочних продуктів поки що не варто, оскільки змінюється загальний портрет споживача — підросло так зване «покоління пепсі», вважає експерт.
«Значне зростання промислового виробництва можливе тільки за певними товарними позиціями і лише за рахунок прогнозованого зменшення пропозиції молочної продукції домогосподарствами. Це стосується, в першу чергу, звичайного молока, свіжого сиру, сметани, тобто таких молокопродуктів, які сьогодні ще масово продаються на ринках, але обсяги такої торгівлі будуть обов'язково зменшуватися», — уточнив він.
Цікаво, що товарна і географічна структура експорту молокопродуктів за останні роки кардинально змінилася. Якщо до 2013 року більшість експортерів робили ставку на Росію і виходили туди, в основному, з сирами, то в останні роки основу зовнішніх продажів складає вершкове масло разом із суміжними в процесі його виробництва продуктами. При цьому більша частина молочного експорту вже здійснюється за межі країн колишнього Радянського Союзу, підсумував депутат.
AgroPortal.ua за матеріалами УАК