Таку думку висловив спеціаліст маркетингу громадської спілки «Карпатський смак» Олександр Коваль.
«На мою думку, одним з головних чинників, навколо чого повинні об»єднуватись виробники — це довіра та ідея. А формат, юридична форма, це вже наступний етап її реалізації. Ми на сьогодні маємо погану історію з кооперативами радянського періоду, та період грантоїдства та фейкових кооперативів, що створені під особу, за кошти донорів», — сказав він.
Коваль зазначив, що класичних кооперативів, що задовільнять потреби та інтереси виробників, дуже мало. І фермерам слід рухатися від спільних ініціатив, просування, навчання, використання спільно обладнання, інфраструктури, до створення доданої вартості, через доробку продукції, її реалізації продукції.
«N. B.!» ТОП-10 food-цінностей від карпатських виробників
«На завоювання довіри, як надійний постачальник потрібен час. Потрібно вивчати аграрний ринок світу. Цю роботу проробляють в Україні професійні асоціації органічних виробників. Але виробнику чекати що хтось за Вас щось зробить не варто. Потрібно інвестувати кошти у навчання та розвиток потенціалу, створення продуктів, просування та реалізації. Це все час та правильні інвестиції», — вважає експерт.
Він також зазначив, що поспішати з розширенням лінійки продуктів не варто, спочатку слід задовольнити потреби споживачів у якісному продукті, чим завоювати довіру.
«Звісно коли створюється новий продукт, то ця новинка може зацікавити споживача, та й це хороша причина для активізації рекламної та іншої маркетингової діяльності. Кожен сам приймає рішення, щодо розширення лінії продуктів. Первинним все-таки є досвід виробника та технологія, навички робити якісний продукт, навчитись його продавати», — додав Коваль.
Він пояснив, що при використанні якісної сировини ціна на кінцевий продукт стає вищою, ніж на ринку. А продати його складніше. Тож важливо виготовляти те, що можна продати, та працювати на довіру покупців, а якщо є довіра, то й можливість продати нову продукцію буде вища
«Віра в себе, у свою роботу та свій продукт та своїх споживачів. Це перш за все позитивні взаємостосунки між людьми. Не варто прагнути бути сотим в асортименті, краще бути першим в уяві свого споживача, саме над цими переконаннями треба працювати. Це складно звісно, але ніхто не казав, що буде легко», — підсумував Коваль.
AgroPortal.ua за матеріалами Agronews