Управління — це геть не про гроші

11 травня 2018, 08:39 2277

Нинішніх керівників насамперед оцінюють за спроможністю реалізовувати певні управлінські ролі у своїх бізнесах.

А MBA-освіта допомагає підвищити у першу чергу їхні спроможності (лідерські, творчі, бачення і розуміння природи людини, соціальних систем тощо), потім компетенції, потім навички.

Таку думку висловив декан Києво-Могилянської бізнес-школи (kmbs) Олександр Саврук. 

«МВА дає розуміння. Не просто знання, а розуміння. Інформацію, базові знання можна отримати де завгодно — книжки, інтернет. Розуміння — це більш глибинна штука, яка дасть можливість працювати з будь-яким контекстом. Тому що ви матимете щось важливіше, ніж просто набір інформації. Ви отримуєте можливість перезавантажитися самому, часом вибудувати новий світогляд у певних сферах», — пояснив він.

Під час навчання, на думку Саврука, учасники розвивають такі спроможності, як системне мислення, уміння бачити невидимі речі.

«Ми керуємо системами, а система — це концепт. Ми не можемо побачити систему, але маємо з нею працювати. Треба у собі ці спроможності знаходити, виховувати, тренувати. Самому це зробити неможливо, точніше, дуже складно. У школі — набагато простіше», — зазначив він.

Зрештою, у людей з'являється впевненість, готовність бути творцями нового, нових правил гри, вважає він. Вони починають багато принципів розуміти — і розуміти, як з ними працювати на практиці. Це той рівень, що дорогого коштує. Досягти його непросто.

«У школі ми говоримо про спроможності. Спроможності — це ширше, ніж знання, це вже накачування іншого типу м'язів, що знаходяться між вухами. Це відбувається через взаємодію у командах, обговорення, рішення методологічних задач, кейсів, які не мають однозначно правильних відповідей. Тут працює композиційна, синтетична, творча логіка. Це не можна зробити в цифровому форматі», — додав він, зазначивши, що цифрова освіта не замінює і не може замінити освіту face-to-face.

Зараз з'являються нові рішення — віртуальна реальність, спільні електронні середовища. Але вони все одно не дозволяють такого спілкування між собою, як у школі, вважає Саврук. Тому люди сплачують гроші, приїжджають, відриваються від своїх контекстів і борються за таку можливість.

«Якщо говорити про те, в чому корисний діджитал-підхід, то нам здаються ефективними гейміфікація, симуляція, bigdata-моделювання, системне моделювання. Це ті речі, з якими можна гратися. Для решти — щоб працювати з ідеєю, філософією, з логікою системного мислення — там все ж таки треба бути у взаємодії з іншими колегами, щоб навчатися», — підкреслив декан kmbs.


AgroPortal.ua за матеріалами Mind