Таку думку на вебінарі, організованому Проєктом USAID «Підтримка аграрного і сільського розвитку», висловила аналітик гуртового ринку «Шувар» Тетяна Гетьман.
За її словами, зазвичай експортний ланцюг виглядає так: український трейдер скуповує у фермерів продукцію, доводить її до експортної кондиції, продає. Також з'явилися фермери, які самостійно виходять на європейський ринок, знайомляться зі специфікою і намагаються «відтоптати» своє місце на цьому ринку.
«Але варто дещо мати на увазі. Якщо в Україні мережа не прийняла продукцію на реалізацію, то її можна продати на інших ринках, знизивши ціну. В Європі її можуть у вас забрати за копійки або змусять утилізувати, і вам доведеться платити за це від $600 до $1000 за тонну», — говорить Гетьман.
Серед головних вимог експорту до ЄС аналітик виділяє наступні:
Також Гетьман звертає увагу на досягнення українських агроекспортерів на цьому ринку. Зокрема, наша держава є №8 в експорті заморожених ягід до ЄС та №1 — у експорті до Польщі, №4 — в експорті томатної пасти, №3 — в експорті яблучного концентрату.
Наталія Рекуненко, AgroPortal.ua