Таку думку висловив CEO товарної біржі Kyiv Mercantile Exchange Віталій Леончук.
«В Україні відчуваються локальні нюанси ділової культури, які стосуються довірчих відносин. Вітчизняний підприємець — це активна людина, яка працює в непростих умовах. Він готовий до будь-якої небезпеки й по суті кожну угоду і ділову пропозицію ставить під сумнів. Це вносить певні правила у ведення бізнесу у нас в країні», — зазначив він.
За словами Леончука, в країнах з багаторічною діловою культурою мислення дещо інше: там учасники ринку впевнені в тому, що товар або послуга, які пропонують, максимально відповідають заявленій якості, а ризик невдач мінімальний. А якщо така подія настає, потерпілу сторону активно захищає держава.
«Те, що ми зараз розвиваємо, — це усунення помилкових оман серед покупців. У тому числі: «Біржа — це посередник, ми з посередниками не працюємо», «У вас нічого немає, ми з вами працювати не будемо», «Ми послуги посередників не оплачуємо» тощо. Також є проблеми з діловою грамотністю — низькою поінформованістю про нововведення для бізнесу в Україні. Тут найпоширеніше незнання — можливості ЕЦП, смарт-контрактів, недовіра до операцій в Інтернеті», — пояснює він.
Леончук зазначив, що присутність на біржі має ряд переваг як для виробника і продавця, так і економіки в цілому.
«Переваг для економіки багато: спрощення ведення бізнесу, залучення додаткових фінансових коштів в економіку. При формуванні в нашій державі певних правил у формі законодавства стане можливою пряма участь західних компаній, фінансових інститутів у торгових операціях. Переваги тут очевидні», — зазначає він.
Для держави — це в першу чергу збільшення оборотних коштів у бізнесі, в тому числі вільних світових, додає Леончук.
«Якщо взяти агросектор, то наші аграрії зможуть залучати гроші, наприклад, через форвардний контракт. Це буде більш вільний, швидкий і безпечний доступ до грошей для господарської діяльності… Сьогодні в Україні всім цікавий товарний ф'ючерсний контракт. Цей інструмент вже саме ринковий, попит на який і результат торгів за яким визначає ринкову ціну», — уточнює він.
Леончук підкреслює, що біржа формує ринкову ціну товару. Уже є позитивний фідбек, коли фермери звертають увагу на різницю в ціні між тією, за якою вони купують, і тією, яка на біржі. Плюс до цього на біржі можна пропонувати різні умови контракту, наприклад, покупка з відстрочкою платежу. Однак у першу чергу важливий доступ до дешевих фінансів.
«Якщо говорити про Чиказьку товарну біржу, на яку орієнтуються багато аграріїв, то там не більше 10% ф'ючерсів, якими торгуються, наприклад, по пшениці, згодом переростають в поставки. Тобто це активний ринок, в який заходять приватні компанії, приватні інвестори. Що це дає агровиробникам або виробникам мінеральних добрив? Доступ до дешевих фінансів. Вони отримують гроші та згодом при продажу товару закривають ф'ючерс. У багатьох країнах держава значною мірою бере участь у розвитку біржової товарної торгівлі», — підкреслює Леончук.
AgroPortal.ua за матеріалами «Інфоіндустрія»