Нові сервіси сертифікації — драйвери ринку послуг

25 вересня 2020, 07:16 4718
Наталія Грюнвальд

Якщо ви ще не адаптувалися до віддаленої роботи та є необхідність спрощення роботи для вашої команди під час посівної, час поговорити про принципи та вимоги до сервісів сертифікації.

Своєчасність сертифікації та результату — це базовий параметр у роботі постачальника і виробника та успішність технологічних операцій для покупця насіння.

Цілі для виробника/постачальника — це завдання для органу сертифікації:

- простежуваність за якісними показниками;

- управління поданими заявками, процесом пересертифікації;

- структування інформації та процесів з якості насіння.

З одного боку, є звичка працювати з одним підрядником послуг, однак тестуйте послуги й у інших. Така стратегія та умови доступні сьогодні учасникам ринку насіння і допомагають:

- краще розуміти суть послуги та реальність умов, у процесі спілкування виробник стає більш обізнаним;

- не переживати кризові моменти і не «червоніти» та не шукати виправдань перед своїм клієнтом, чому не встигли з поставкою, що не так із якістю тощо;

- у період пікових навантажень та криз є альтернатива та перевірені варіанти дій.

Вимоги до базових сервісів

1. Онлайн-кабінет заявника — електронний сервіс для постачальника/виробника насіння для отримання послуг та інформації з якісних показників сертифікації.

Практичний результат: скорочення часових витрат і спрощення подання заявки на сертифікацію — оформлення заявки займає 2-3 хвилини.

Отримуєте наступне:

- подання заявки на оцінку якісних показників онлайн без зайвих виїздів;

- уникнення помилок (у назвах сортів тощо) під час заповнення та отримання документів, сертифікату;

- формування для виробника та постачальника насіння власного архіву документів із сертифікатів на сортові якості, сертифікатів OECD та ISTA (супровідні документи до сертифікату на посівні якості);

- система оцінки якості насіння також має доступ до Державного реєстру сортів рослин України, придатних до поширення на відповідний рік, оновлення в якому одразу фіксуються і в системі, аналогічно переліки культур, методи та інша інформація, яка набиралася вручну в форматі Word.

2. Перевірка та простежуваність отриманих показників насіння.

Ціль: підтвердженість і достовірність результатів лабораторного аналізу, показників, зафіксованих у сертифікаті на посівні якості.

Орган сертифікації має забезпечити:

- обов’язкову фотофіксацію — якщо виявлені відхилення від норм до стандартів у розрізі культур (за вимогою замовника);

- порівняльні дослідження, міжлабораторні співставлення результатів: внутрішні — між лабораторіями у структурі, наприклад, по регіонах (Київ, Дніпро, Полтава) та зовнішні — з підрозділами виробників насіння (коли компанія надає підготовлені ними кодовані зразки для випробувань) з іншими офіційними лабораторіями, акредитованими в Україні;

- участь і супровід замовника у разі наявності питань, претензій від покупців на всіх етапах (виробник — дистриб’ютор — покупець/кінцевий споживач):

- виїзд представника органу сертифікації щоразу;

- повторний відбір для направлення до лабораторій, вказаних замовником;

- повторні випробування;

- відстеження заявки на сертифікацію у реальному часі;

- постійний зворотній зв’язок без зайвих телефонних дзвінків, нагадувань, «дратувань» тощо.

3. Збереження всієї історії взаємодії суб’єкта звернення із суб’єктами надання сертифікації, тобто на будь-якому етапі вашої діяльності чи необхідності інформації ви її уже маєте.

Механізм сертифікації зрозумілий та адаптований до вимог сьогодення. При цьому:

- є можливості автоматичного планування, коли у вас закінчується дія сертифікатів та коли за строками необхідно пересертифікувати;

- забезпечення здійснення контролю за якістю надання послуг;

- отримання обґрунтованих відповідей та консультації щодо усіх питань стосовно показників.

Такий механізм уже впроваджений органом сертифікації «АГРОСЕРТ».

Наталія Грюнвальд, керівник ОС «АГРОСЕРТ»

Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.