Експортні можливості: шість кроків до успіху на канадському ринку

14 січня 2020, 12:52 1937

При виході на новий ринок, не лише канадський, українському виробникові варто дослухатися до місцевого імпортера, який набагато краще розуміє специфіку власного ринку.

Таку думку висловила виконавчий директор Канадсько-Української торгової палати Емма Турос під час приїзду канадських дистриб’юторів до України на запрошення проєкту CUTIS. 

«Інколи питають про п’ять кроків до успіху. Відповідь проста — 5 Р’s (product, price, promotion, place and people), про які ви прочитаєте в кожному підручнику. Я б додала ще одне «Пі» — практика. Практикуйте експортну діяльність щодня, і все стане зрозуміло. Розуміння процесу виходу на ринок, відчуття часу та партнера — дуже важлива якість підприємця», — зазначає Емма Турос.

За її словами, у більшості випадків продати продукт у тому вигляді, в якому він реалізується в Україні, буде важко. В харчовій промисловості потрібно звертати увагу на все — вигляд продукції, смак та зберігання впродовж тривалого періоду часу (тільки транспортування до Канади триває майже два місяці), пакування, маркування та назву продукту й торгової марки.

«Назва продукту має бути зрозумілою покупцеві, бути інтернаціональною. Виняток — етнічні ринки. В цьому випадку назва має максимально відповідати очікуванням. Умовно, якщо на етикетці зазначено, що це вафлі «Артек», то вони повинні максимально відповідати традиційному смаку та зовнішньому вигляду. Споживачі купують такі товари, щоб відчути «смак дитинства». До речі, Україна в цьому напрямку явно недопрацьовує. Наприклад, на канадському ринку присутні так звані «київські» торти. Ось тільки виготовляються вони в Молдові», — говорить Емма Турос.

І додає, що ціноутворення — ще одне чутливе питання. Український виробник має чітко розуміти своїх конкурентів у кожному сегменті ринку. Також вона радить: якщо компанія має чітку стратегію і ресурси, не варто економити на послугах експертів, адже не знаючи вимог ринку та переваг споживача іншої країни, можна припуститися помилок, що будуть дорого коштувати. Здійснити повторну спробу виходу на новий ринок після такого дуже важко, оскільки ринок Канади, наприклад, не такий вже великий, і репутацію поправити буде складно.

«Ми живемо в глобальному світі змін, де за своє місце потрібно постійно боротися, але дипломатично і з ввічливою посмішкою. Я глибоко переконана, що Україна ще має посісти достойне місце в глобальній торгівлі не тільки ресурсами, а й продукцією з високою часткою доданої вартості», — переконана Емма Турос.


AgroPortal.ua за матеріалами проєкту CUTIS