Досвідом та працею. Надихають люди, з якими працюю, а близькість до землі надає сил

15 травня 2021, 07:13 3218

Для директора з оптової торгівлі Київського регіонального представництва LNZ Group Миколи Щербини саме робота є тим самим моментом, який приносить задоволення. Адже життєву енергію він черпає зі спілкування з партнерами, клієнтами, які надихають і захоплюють.

Почав працювати ще навчаючись в університеті. Вже на старших курсах намагався підзаробити торгівлею, зокрема електронікою. Але основним заробітком була робота в Асоціації маркетингу України. Пам’ятаю, що в аграрній сфері в ті часи маркетинг був слабенький. Проте ця галузь мене зацікавила. Після закінчення навчання, отримавши кілька пропозицій роботи, обрав саме компанію LNZ Group, яка тільки починала формувати команду. З самого початку дуже тісно співпрацював з братами Олегом і Олександром Воликами.

Перші 2-3 роки я паралельно з продажами займався іншими питаннями, зокрема, ревізією господарств, які приєднувалися до земельного банку LNZ Group. Потрібно було все упорядковувати в актуальну базу даних про будівлі, паї, техніку та інше.

Коли все більш-менш було підраховано, і я зрозумів, що в мене вже не вистачає часу працювати в кількох напрямках одночасно, вирішив концентруватися на одній справі, якою зараз і займаюся в компанії вже одинадцятий рік.

У найгарячіші місяці саме клієнт вирішує, де і як ти проведеш завтрашній день

У найгарячіші місяці, а в мене це березень-квітень і грудень, всі фізичні можливості людини максимально використовуються для вирішення робочих питань (сміється). Не можу сказати, що я весь час у дорозі, але точно увесь час у процесі. Наприклад, приймаю по 50-70 дзвінків на день, 80% з яких потребують оперативного реагування на потреби клієнта, координації з логістами, бухгалтерами, агрономами.

Але останніми роками поняття сезонних продажів розтягнулося в часі. Справа в тому, що раніше більшість фермерів продавали свою продукцію одразу після збирання, восени, і відразу робили закупки за вільні кошти. Сьогодні багато господарств займається зберіганням і максимально відтягує продажі до весни. Відповідно і основні закупки насіння, добрив, засобів захисту теж відкладаються до весни. Є в мене клієнти, що вже в жовтні купують ЗЗР на наступний рік, а є такі, що беруть за 5 днів до їх внесення.

Під час посівної, коли гарячка, бувають форс-мажори, часто міняються плани — саме клієнт вирішує, де ти проведеш завтрашній день і чим будеш займатися.

Наше завдання — вчасно надати партнерам якісний продукт, у зручній формі, на вигідних фінансових умовах і з мінімальними затратами їхнього часу

На мою думку, гарний сервіс у наш час на першому місці для клієнта. На ринку сьогодні великий вибір якісних продуктів, які потрібно грамотно підібрати і застосувати в технологічному плані. Аграрії працюють у дуже швидкому темпі, отримуючи кожного дня багато нової профільної інформації. Наше завдання — вчасно надати партнерам якісний продукт, у зручній формі, на вигідних фінансових умовах і з мінімальними затратами їхнього часу. Крім того, ще й забезпечити грамотну консультацію, агрономічний нагляд і підтримку в процесі виробництва.

Перевага LNZ Group в тому, що ми отримуємо профільні знання не з наукових статей, а з практичного досвіду агрономів компанії, які експериментують з різними продуктами на власному банку землі. У нас цілі відділи проводять хаби, досліджуючи, як діють ті чи інші хімічні речовини, як поводяться гібриди в різних умовах, визначаючи не просто найврожайніший, а найекономічніший вид. Адже можна зібрати найбільший врожай, але при цьому понести найбільші затрати і отримати мінімальний прибуток.

Головна цінність для клієнта в моїй професії — комунікабельність

Звичайно, наші постійні клієнти завжди отримують найкращі умови співпраці з LNZ Group. Є загальні програми лояльності для різних груп продуктів, що розробляються маркетологами. Але товарів дуже багато, тисячі видів, для кожного не пропишеш окрему програму. Тому багато питань із партнерами вирішується індивідуально. На мою думку, успіх нашої роботи базується на взаєморозумінні та взаємодопомозі, коли компанії підставляють партнерське плече в складних ситуаціях.

Тому, якщо говорити про головні професійні якості для торгового представника, то в першу чергу — це комунікабельність. Саме вона допомагає знайти спільну мову з клієнтом, донести свої знання про продукт і зацікавити. Можна бути яким завгодно суперспеціалістом, але не будучи комунікабельним, ти не несеш ніякої цінності для клієнта. І, звичайно, людина будь-якої професії має бути порядною.

Спілкування з професіоналами додає мотивації в роботі, прагнення досягати нових цілей

Життєву енергію черпаю зі спілкування з нашими партнерами, клієнтами. Більшість із них — це талановиті організатори, економісти, агрономи, а головне — лідери, які змогли повести за собою людей, створивши успішні підприємства. Саме ці люди надихають і захоплюють, адже створення таких структур потребує неабияких сил, креативності та наполегливості.

Аграрна сфера поглинає з головою людей будь-якої професії: чи то агрономів, чи логістів, чи бухгалтерів… Всі знають, коли посівна, коли яка культура сіється, коли активний період закупок, це спільна командна робота.

Тому тим, хто шукає простих шляхів, тут не місце. І, звичайно, треба постійно вчитися, розвивати себе різнобічно. Сьогодні мало бути просто аграрієм. Інноваційні технології повністю увійшли в аграрну сферу, і навіть штучний інтелект вже добрався у великі компанії. Наприклад, внесення засобів захисту рослин проводиться не тракторами, а дронами, що потребує певних технічних навичок.

Але робота хоч і складна, але є тим самим моментом, який приносить задоволення. Ти постійно взаємодієш із природою, бачиш, як проростають рослинки, розумієш, що саме це є основа основ, з якої починали наші предки: від збиральництва до розвитку сучасної агропромисловості. Близькість до землі, енергія природи також надають життєвих сил.


Олена Дереженко, AgroPortal.ua