Ягідний франчайзинг: потрапити до команди найбільшого постачальника заморожених продуктів

10 червня 2020, 06:48 7284

Ресторани, кав’ярні та кондитерські потроху оговтуються від карантину, і літній сезон обіцяє бути насиченим, адже українці скучили за закладами харчування, а представники HoReCa намагатимуться надолужити втрачені місяці за рахунок ще кращого сервісу та ще смачніших страв. Тож ягода знадобиться.

Від заготівлі до заморожування лише один крок

Підприємство «ТАФ СЕРВІС», продукція якого сьогодні багатьом відома під торговою маркою Уagidka.in.UA, розпочинало із заготівлі ягід, фруктів для великих переробних підприємств. Олександр Татарінов купував у дрібних виробників продукцію, агрегував партію і привозив на підприємства переробної промисловості.

Як він сам розповідає, трансформація в холодний бізнес — справа випадку. Партнери попросили допомогти з реалізацією замороженої вишні, Олександр орендував холодильник і разом із дружиною Юлією, яку залучив на допомогу, успішно розпродали ягоди компаніям, які співпрацюють із пекарнями. Так «ТАФ СЕРВІС» став сімейним бізнесом, який створює продукцію із доданою вартістю.

Підприємство почали будувати в 2016 році й за 4 роки налагодили основні процеси. Олександр Татарінов зазначає, що все напрацьовували поступово. Починали із заморожування вишні, а за нею пішли суниця садова, чорна смородина, малина, обліпиха, ожина, журавлина. Так поступово дійшли до заморожених манго, ананаса, маракуйї з насінням і без — на вибір.

Сьогодні ж в асортименті «ТАФ СЕРВІС» 75 найменувань продукції — 800 тонн заморожених ягід, фруктів і овочів у сезон, а ще різноманітні мікси на будь-який смак. Підприємство базується неподалік Миколаєва, а ягідну та плодоовочеву сировину купує по всій Україні: дикороси — в західній частині країни, суницю-малину — в центральній, вишні-персики-абрикоси — з Миколаївської та інших південних областей, гриби — з херсонських лісів, модний аспарагус — з херсонських полів.

Підприємство має просторі цехи, сучасне обладнання, всі процеси розділені по зонах, працівники у форменому одязі та рукавичках. Королева цеху переробки — камера шокового заморожування. І, звичайно, камера для зберігання продукції після шокового заморожування на 400 тонн.

Мистецтво відчувати тренд і пошук нового

«У ягодах-фруктах теж є тенденції і тренди. Відомий виробник морозива «Рудь» часто виступає законодавцем фруктової моди. Випустили заморожений лід «Манго-маракуйя» — всі хочуть цей мікс, ресторатори запитують ці фрукти, кулінари готують тістечка та торти з тропічним смаком. Ми чутливо вловлюємо бажання наших клієнтів», — розповідає Олександр Татарінов.

Суміш овочів «Мексиканська» стала відома вітчизняному покупцеві завдяки бренду Bonduelle. Нині це найпопулярніший овочевий мікс у світі. «Заморожувачі» з Миколаєва змогли цю композицію повторити та запропонувати покупцеві за більш прийнятною ціною.

«Нещодавно у виробництво додали такі позиції, як заморожені деруни, заморожене картопляне пюре. Взяли на пробу заморожений аспарагус із Китаю, а потім спробували самі морозити херсонську спаржу — на смак навіть краще», — розповідає Олександр.

За його словами, найпопулярнішими позиціями є вишня, чорна смородина, суниця садова, малина. В овочевій групі — броколі, кукурудза, квасоля стручкова.

Олександр Татарінов, засновник підприємства «ТАФ СЕРВІС», ТМ Уagidka.in.UA
Олександр Татарінов, засновник підприємства «ТАФ СЕРВІС», ТМ Уagidka.in.UA

«ТАФ СЕРВІС» постійно розширює асортимент локальних продуктів. Минулого року спробували заморозити бессарабський сорт солодкого перцю Гогошари, його кілька фермерів виростили для компанії під замовлення. Завдяки нетиповій для перцю формі його зручно фарширувати, цей сорт «розлетівся» у ресторани та кафе. Гогошари користувався величезним попитом і у онлайн-покупців.

Тож родина Татарінових постійно в пошуку — чим здивувати споживача.

В заморожуванні дуже важливі теплі відносини

Страви, приготовані з фруктово-овочевих продуктів «ТАФ СЕРВІС», можна скуштувати в кафе і ресторанах Києва та півдня України, тому що компанія — найбільший постачальник заморожених продуктів на сектор HoReCa. Мережі «Челентано», «Компот», AROMA KAVA, «Робін-Бобін», мережа пекарень «Булошная», кафе «Дубки» та кращі одеські ресторани використовують у своїй кухні заморожені продукти від Олександра Татарінова.

Власник ТОВ «ТАФ СЕРВІС» розповідає, що канали збуту напрацьовували поступово. На трейдерів виходив Олександр, а Юлія налагоджувала збут до ресторанів, пекарень, знайомилася з шеф-кухарями, пропонувала спробувати, оцінити продукцію. Так з’явилися перші клієнти, а далі — задоволені якістю кухарі радили продукцію своїм колегам.

Налагодивши самотужки зв'язок із клієнтом, Татарінови розуміють і чують їх, а думка і запити покупців для них мають значення. Тож у «ТАФ СЕРВІС» постійно піклуються про своїх клієнтів, пропонуючи нові рецепти, нові форми співпраці та сервіси.

Не ігнорують також і інтернет-ринок: мають сайт зі зручним інтерфейсом, активність у соцмережах, займаються просуванням продукції через власні акаунти і блогерів. Всі ці кроки дозволили підприємству в період карантину, коли HoReCa взяла паузу, мати зв'язок із кінцевим споживачем. У цей період здійснювали безкоштовну доставку продукції по Миколаєву і Херсону, але планують розширити географію постачань.

За п'ять тижнів карантину через власні інтернет-ресурси вдалося реалізувати близько 6 тисяч упаковок продукції. Онлайн-продажі збільшилися в 10 разів. Звичайно, в порівнянні з офлайн-продажами — це крапля в морі, але цікавий сам досвід роботи безпосередньо з кінцевим споживачем.

Ягідний франчайзинг

Олександр Татарінов давно думав про розробку напрямку для розвитку бізнесу по франшизі, а зараз його команда впритул підійшла до справи: вибудовують фінансову модель, складають франчайзинговий пакет, готують договір франчайзингу. Незабаром усі охочі, хто шукає ідеї для розвитку власного бізнесу, зможуть побудувати бізнес у своєму місті під торговою маркою Yagidka.in.ua. Для старту необхідно мати невелике приміщення для зберігання продукції та автомобіль для розвезення. Загалом стартовий капітал складе $5-6 тис.

«Ми готові проконсультувати партнерів з питання обладнання приміщення холодильним устаткуванням, поділитися контактами надійних фахівців, які виконають усі роботи оперативно і недорого, — каже Олександр Татарінов. — Ми наповнимо сховище продукцією, запропонуємо конкурентні ціни, проконсультуємо з питань ринків збуту в регіоні, забезпечимо рекламну підтримку в вашому місті. Наш сайт стане майданчиком для онлайн-покупців. Словом, бізнес під ключ».

Бізнес-метаболізм

Компанія «ТАФ СЕРВІС» активно взаємодіє з виробниками ягідної та овочевої продукції, навіть із найдрібнішими. В Україні, наприклад, до цих пір немає вишневих промислових садів, доводиться збирати ягоди на особистих присадибних господарствах. З травня по жовтень в усіх куточках України працюють заготівельники компанії «ТАФ СЕРВІС», скуповуючи ягоди, білі гриби, плодові та овочеві культури. Вимоги до сировини — якість, адже поширена думка про те, що для заморожування придатні ягоди, фрукти та овочі 2-3 сорту, помилкова.

У планах компанії нова лінійка продукції — рідкі чаї. Приготування та фасування натуральних ягідних і фруктових рідких концентратів планують організувати на основних потужностях.

«Бачу, які концентрати використовують деякі торгові точки. Це обман. Обліпиховий чай, який на 50% складається з дешевого яблучного пюре, та ще й з додаванням аспірину, — це не тільки неповага до клієнта, це небезпечно для його здоров'я, — ділиться думками Олександр Татарінов. — Ми маємо намір створити лінійку якісних натуральних рідких чаїв у сашетах. В Україні величезний фруктово-ягідний потенціал, неймовірні смаки й аромати. Ми можемо собі дозволити їсти та пити найкраще, корисне, смачне».


AgroPortal.ua, за матеріалами UHBDP