В Україні відновлюється робота системи блокування податкових накладних

07 березня 2018, 17:37 5343

Постанова Кабінету міністрів України №117 про затвердження нового Порядку зупинення реєстрації податкових накладних (ПН) була опублікована сьогодні, 7 березня 2018 р. Фактично це перезапуск системи блокування податкових накладних, дія якої була зупинена наприкінці 2017 р.

Як говориться у повідомленні асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», ця постанова набирає чинності через 15 днів після опублікування. Таким чином блокування ПН за новим порядком розпочнеться з 22 березня 2018 року.

Про основні положення у документі розповів експерт з фінансових та податкових питань Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Тарас Кузьмич.

«Безумовне право на податковий кредит відновлюється, однак в Державній фіскальній службі (ДФС) залишається своє трактування цієї норми ПКУ. Все одно повинні бути надані всі первинні документи, які доводять факт здійснення поставки товару. У документі врегульовано питання заблокованих податкових накладних, по яких не були надані документи на розгляд Комісії до 01.12.2017. Тепер вони розглядатимуться за новим порядком», — пояснив експерт.

«У даній постанові визначено лише ознаки податкових накладних, які не будуть блокуватись. Самих критеріїв блокування постанова не містить, оскільки ДФС їх визначає окремо, погоджує з Мінфіном та оприлюднює на своєму офіційному сайті. Таких підхід повинен дозволити оперативно вносити зміни до існуючих критеріїв блокування у разі необхідності», — повідомив Тарас Кузьмич.

Ознаки податкових накладних, які не блокуються, майже не змінилися. Понижено лише показник податкового навантаження платника податку із 5% до 3%. Цей показник розраховуватиметься ДФС щомісяця та буде доступний в електронному кабінеті платника податку.

Крім цього, якщо податкова накладна платника підпадає під критерії блокування, однак платник виконує перелік показників «позитивної податкової історії», то ПН не блокуватиметься. Ці показники ДФС також має оприлюднити на своєму сайті, а їх виконання для кожного платника податку відображатиметься у його електронному кабінеті.

Суттєвою зміною в роботі системи блокування податкових накладних є створення комісій з розгляду документів по заблокованих ПН на обласному рівні ДФС. Відтепер рішення по платниках, обсяг поставок яких за місяць становить менше 30 млн грн, ухвалює комісія обласного рівня. Якщо ж обсяг поставок платника перевищує цю суму, то документи спочатку розглядаються комісією обласного рівня, а потім комісією центрального рівня, яка й ухвалює кінцеве рішення ще протягом 7 робочих днів.

Також новою нормою є те, що ДФС зобов'язана вести Реєстр заблокованих ПН та щоденно оприлюднювати його на своєму сайті. По номеру ПН можна буде відслідковувати її статус. Після початку роботи системи протягом одного місяця цей реєстр буде працювати в тестовому режимі. Однак, податкові накладні все одно будуть блокуватись.

Таблиця даних платника податку щодо його типових операцій залишається, як і раніше. Якщо вона прийнята ДФС, то ПН такого платника не повинна блокуватися. Нагадаємо, що для сільськогосподарських підприємств, які відповідають визначеним критеріям, така таблиця приймається ДФС в автоматичному режимі, без попереднього розгляду. Хоча за наявності негативної інформації ДФС може відхилити автоматичне приймання цієї таблиці.

«Система блокування податкових накладних зазнала певних технічних змін. Наразі чекаємо на оприлюднення критеріїв блокування ПН, а також ознак позитивної історії платника податку на сайті ДФС, які повинні з'явитися до 22 березня», — резюмував Тарас Кузьмич.