Держрегулятор заблокував списання вагонів за віком

18 листопада 2020, 11:51 1864

Державна регуляторна служба України відмовила в погодженні проєкту наказу Міністерства інфраструктури «Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті».

Про це йдеться у рішенні відомства.

Як зазначається, документ не може бути погоджений у запропонованій редакції.

«Розробником не обґрунтована необхідність державного регулювання господарських відносин з огляду на відсутність підтверджень існування проблем, що є порушенням принципу доцільності державної регуляторної політики», — йдеться у документі.

У Держрегуляторній службі зазначають, що досвід деяких країн демонструє можливість експлуатації вагонів 50 років з подальшим продовженням, враховуючи технічний стан.

Також зазначається, що проєкт не враховує масштабів впливу на відповідне бізнес-середовище на усі сфери господарювання, які підпадають під дію наказу.

«Норми, які містяться в проєкті наказу, призведуть до того, що до 2028 р. парк вантажних вагонів може скоротитися на 39% та складатиме приблизно 106 тис. вагонів. Таким чином, буде списано більш ніж 67 тис. вантажних вагонів», — констатують у відомстві.

На заміщення такої кількості необхідно буде витратити понад 93 млн грн. Дана ситуація може спричинити дефіцит вагонів.

При цьому, згідно з документом, до 2028 р. «Укрзалізниця» вимушена буде списати 100% парку зерновозів (понад 11 тис.) та 62% піввагонів. Таким чином кошти, які було б доцільно використати на оновлення інфраструктури та локомотивного парку, мають бути направлені на оновлення парку вантажних вагонів, пояснюють у відомстві.

«Вважаємо, що розробником не дотримані принципи ефективності та збалансованості державної регуляторної політики, оскільки проєкт наказу не дозволяє забезпечити досягнення внаслідок дії регуляторного акту максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб»єктів господарювання, громадян та держави, а також забезпечити у регуляторній діяльності баланс інтересів суб«єктів господарювання, громадян та держави відповідно», — зазначають у Державній регуляторній службі.

Повний текст рішення.


Для довідки: раніше Міністерство інфраструктури оприлюднило на своєму сайті проект наказу про обмеження в Україні терміну експлуатації вантажних вагонів. Бізнес розкритикував списання вагонів за віком, а не за технічним станом.