Під час звичайного процесу, коли ви надсилаєте на розгляд своє резюме та супровідний лист, іноді вам може здатися, що вони потрапили не у поштову скриньку компанії, а у чорну діру, оскільки немає жодної реакції та відповіді. І велика перевага Ярмарку вакансій полягає саме у спілкуванні «тет-а-тет» із роботодавцями та HR-менеджерами. Особисте спілкування надає можливість презентувати роботодавцю свою реальну зацікавленість професією, обізнаність про діяльність компанії, комунікативні навички та мотивованість.
Готуватись до Ярмарку вакансій треба як до співбесіди, але одразу на декілька вакансій та у декілька компаній! Щоб не згаяти час, дослухайтесь до наступних порад.
Порада перша. Плануйте!
Метою Ярмарку вакансій не є відвідання всіх експонентів — це буде марним витрачанням часу. Тому ми радимо зосередитись на тих компаніях, які вас цікавлять як професійно, так і особисто. Ознайомтесь заздалегідь з переліком роботодавців, що будуть представлені на ярмарку (як правило, фінальний перелік учасників можна знайти на сторінці події мінімум за тиждень до дати проведення). Розплануйте час, що відведений на подію. Вважайте, що біля стенду одного роботодавця ви можете провести до 45 хвилин, враховуючи час очікування та спілкування.
Досвід вчить, що після спілкування з п'ятим, максимум з шостим роботодавцем ви вже не зможете ефективно вести діалог і на вряд чи будете спроможні переконати сьомого роботодавця!
ПІДКАЗКА: зробіть список обраних компаній таким чином, щоб найбажаніші потрапили до центру. Така тактика забезпечить вам можливість попрактикуватись у спілкуванні з менш важливими для вас компаніями, так би мовити розігрітись;).
Порада друга. Готуйтесь!
Підготуйте достатню кількість ваших резюме (достатню — це вдвічі більше, ніж ви запланували зустрічей).
Окремо у вас має бути підготовлена папка з вашими дипломами, нагородами, сертифікатами, фотографіями тощо. Резюме обов'язково повинно включати вашу контактну інформацію, фотографію, досвід роботи та досягнення. Якщо ви молодий спеціаліст і, на вашу думку, вам нічого писати в резюме, оскільки всі роботодавці очікують мінімум на 5 років досвіду, знайте: це зовсім не так.
ПІДКАЗКА: взагалі немає досвіду? Вкажіть тему свого диплому (якщо, звичайно, ви його писали самі та ця тема вам цікава!), зазначте свої практики та стажування під час навчання, не забудьте про участь у конкурсах (навіть якщо ви не стали переможцем) та громадських подіях.
Ви можете довіритися спонтанності у діалозі з представником компанії — але, будь ласка, не зраджуйте заздалегідь підготовленому плану вашого візиту. При цьому пам'ятайте, що біля стенду найбільш популярних компаній завжди буде багато охочих поспілкуватись. Не очікуйте на особливе ставлення до вас!
ПІДКАЗКА: заздалегідь з'ясуйте, хто саме з представників компанії буде присутнім на ярмарку вакансій (списки представників компаній, як правило, також відкрито публікуються на сторінці події), та напишіть коротке, дружнє повідомлення і надішліть, наприклад, електронною поштою або, що ще доречніше, через LinkedІn. Завчасно надіславши на розгляд резюме та домовившись про зустріч, ви зможете бути впевненим, що ваша кандидатура не залишиться без уваги.
За декілька днів після Ярмарку необхідно вийти на зв'язок з роботодавцями. Наприклад: написати листа чи повідомлення, щоб ще раз підтвердити вашу зацікавленість та нагадати про себе спеціалістам, які зустріли під час Ярмарку сотні претендентів, та подякувати за спілкування. Окрім листів, інший ефективний метод залишатись на зв’язку із роботодавцями – сервіс LinkedIn або корпоративна сторінка у соціальних мережах.
ПІДКАЗКА: якщо ви надсилаєте e-mail, обов’язково у темі листа вкажіть своє ім’я та прив'язку до ярмарку, щоб одразу було зрозуміло, від кого лист. У такого листа буде більше шансів не залишитись непоміченим.
Отже, ярмарки вакансій дають можливість зустрітись напряму з роботодавцями, але це ще не гарантія того, що вас візьмуть на роботу. Щоб ці шанси підвищити, необхідно проявляти ініціативу, зацікавленість та підтримувати зв'язок, щоб про вас не забували.
Наступний Ярмарок вакансій «Твій професійний старт» відбудеться 23 лютого 2018 року в рамках виставок «Зернові технології», Agro Animal Show та «Фрукти. Овочі. Логістика». Детальныше про подію
Рекрутинговий портал «Агрокар'єра»
Думка автора може не збігатися з думкою редакції. Відповідальність за цитати, факти і цифри, наведені в тексті, несе автор.