Немає універсального інструмента, який дозволяє здешевити вартість електричної енергії. Кожен учасник ринку розробляє власні стратегії поведінки, прогнозування та балансування обсягів. На основі отриманих результатів приймаються рішення щодо сегментів, обсягів та цін, за якими здійснюватиметься закупівля.

Метою є не тільки закупівля найдешевшого ресурсу, але і мінімізація або ліквідація «небалансів», які, незалежно від додатного чи від’ємного значення показника, мають наслідком небажане збільшення ціни для кінцевого споживача електроенергії.

Правила ціноутворення

З початку функціонування ринку електричної енергії всі його учасники орієнтувалися на вартість, яка складалася погодинно на ринку «на добу наперед». 

В липні 2021 року «Українська енергетична біржа» почала розраховувати індекс ціни за результатами торгів на аукціонах із продажу електричної енергії за двосторонніми договорами.

Також існує ще один вид ціноутворення, а саме — прямі договірні відносини між генераціями та учасниками ринку. Учасник ринку для отримання найбільш вигідної закупівельної ціни самостійно приймає рішення, на якому з організованих сегментів ринку здійснювати закупівлю, за допомогою власних стратегій та прогнозування.

Модель ринку

Існує 5 організованих сегментів ринку електричної енергії:

Здорова конкуренція 

Компанія зацікавлена у тому, щоб жоден постачальник електроенергії не зміг запропонувати споживачу електроенергію за дешевшою ціною. Власні методи дозволяють компанії LNZ Group досягти такого результату за допомогою: балансування та прогнозування в режимі 24/7, гнучких умов оплати, комплексу супутніх послуг.

Бізнес, який купує у LNZ електроенергію, газ, мінеральні добрива, насіннєвий матеріал та логістичні послуги, отримує повний комплекс послуг. Також у нас передбачені знижки, бонуси, програми лояльності та інші вигідні й цікаві пропозиції, що розробляються з урахуванням індивідуальних потреб і можливостей наших клієнтів. 

Юрій Дідора, спеціаліст із супроводу постачання електроенергії компанії LNZ Group